مدرک تحصیلی غیر مرتبط اعضای هیئت مدیره بانک سینا

بانک سینا از جمله بانکهای کشور است که جدا از اینکه بنیاد مستضعفان بصورت غیرقانونی 63% سهام آن را در اختیار دارد در بررسی اعضای هیئت مدیره آن متوجه میشیم که سه تن از اعضای 5 نفره هیئت مدیره آن دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط تحصیلی با بخش بانک...

به گزارش رصد روز ، یکی از مهمترین معضلات کشور عدم تخصص گرایی است. این مسئله متأسفانه هربار به شکل جدیدی تکرار می شود. تولد مدیرانی که جایگاه شغلی آنان با مدارج و مدارک تحصیلیشان مطابقت ندارد تبدیل به پاشنه آشیل بخشهای مختلف کشور شده و از این حیث باید نگران بود. متأسفانه ضعف قانون در بکارگیری چنین مدیرانی که برحسب تجربه می توانند در جایگاه شغلی بخصوصی مشغول باشند سبب شده تا این زنجیره پاره نشود. بانک سینا از جمله بانکهای کشور است که جدا از اینکه بنیاد مستضعفان بصورت غیرقانونی ۶۳% سهام آن را در اختیار دارد در بررسی اعضای هیئت مدیره آن متوجه میشیم که سه تن از اعضای ۵ نفره هیئت مدیره آن دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط تحصیلی با بخش بانکی هستند.

بیشتر بخوانید…

افزایش نرخ دلار در کدام دولتها بیشتر بوده؟

کاهش های معنادار شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۸  

کدام بخشها بیشترین و کمترین نرخ رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی را در سال ۹۸ داشتند؟

غلام عباس نعمت اللهی ، محمدرضا پیشرو و علیرضا تقدیری سه تن از اعضای هیئت مدیره بانک سینا هستند که به ترتیب دارای مدرک تحصیلی مهندسی مکانیک ، لیسانس فنی مهندسی و فوق لیسانس حقوق هستند. هر چند که تجارب کاری این افراد قانوناً به آنها اجازه داشتن چنین جایگاهی را می دهد اما این مسئله به صورت حرفه ای دارای ایراد است و ارزش اندوخته های آکادمیک را کمرنگ تر می کند. مدرک تحصیلی غیر مرتبط در چنین جایگاهی تبعاتی می تواند به همراه داشته باشد که از آن گریزی نیست.

از این گذشته محمدرضا پیشرو به طور همزمان در ریاست هیئت مدیره گروه مالی سپهر را برعهده دارد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار