مطالبات غیرجاری بانک اقتصاد نوین به ۵۹ هزار میلیارد ریال رسید

طبق آخرین صورتهای مالی منتهی به پایان اسفند 99 مطالبات غیرجاری بانک اقتصاد نوین که شامل سررسید گذشته ، معوق و مشکوک الوصول می باشد به بیش از 59 هزار میلیارد ریال رسیده

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مطالبات غیرجاری و میزان اطمینان از وصول آن یکی از مهمترین چالشهای نظام بانکی خصوصاً در یک دهه گذشته است. تبعات مطالبات غیرجاری برای نظام بانکی کشور افزایش هزینه های واسطه گری مالی و کاهش حاشیه سود آنهاست. این مسئله سبب خواهد شد خطر پذیری بانکها افزایش پیدا کند و در نهایت شاهد خواهیم بود رفتار و مدل سرمایه گذاری بانکها تغییر کرده و با چالش مواجه شود. بررسی ها نشان می دهد که مطالبات غیرجاری بانک اقتصاد نوین رقم قابل توجهی را شامل می شود.

طبق آخرین صورتهای مالی منتهی به پایان اسفند ۹۹ مطالبات غیرجاری بانک اقتصاد نوین که شامل سررسید گذشته ، معوق و مشکوک الوصول می باشد به بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال رسیده که این مسئله می تواند قابل تأمل باشد.

 

هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک اقتصاد نوین

 

رقم ۵۹ هزار میلیارد ریال برای چنین مطالباتی در بانک اقتصاد نوین معادل ۲۴۵ میلیون و ۸۳۳ هزار دلار با قیمت ۲۴ هزار تومانی است و بیش از رقم یکماه یارانه پرداختی کشور است.

بیشتر بخوانید؛ 

شرکت تأمین آتیه درخشان نوین زیر تیغ قانون / پایان دوران تخلف؟

شرکت تأمین آتیه درخشان نوین بدون عملکرد درخشان

تأمین سرمایه نوین و ابهاماتی که باید پاسخ داده شود

شرکت تأمین آتیه درخشان نوین از شرکتهای زیر مجموعه بانک اقتصاد نوین قانون پذیر یا قانون گریز؟

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار