تأمین سرمایه نوین و ابهاماتی که باید پاسخ داده شود

تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به 1399/12/30 شرکت تامين سرمايه نوين منجر به تصویب پاداش 10 میلیارد ریالی برای اعضای هیئت مدیره شد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ شرکت تأمین سرمایه نوین منجر به تصویب پاداش ۱۰ میلیارد ریالی برای اعضای هیئت مدیره شد. در این مجمع حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و انتخاب حسابرس و بازرس قانونی نیز در دستور کار قرار گرفت. مسئله ای که با واکنشهای زیادی در بین برخی از فعالان بازار سرمایه همراه بود. 

 

اولین موضوعی که برخی از فعالان بازار سرمایه به آن پرداختند به ترکیب هیئت مدیره تأمین سرمایه نوین برمی گشت. شرکت تأمین آتیه درخشان نوین که مالک ۲۰ درصد سهام تأمین سرمایه نوین است نماینده ای در ترکیب هیئت مدیره ندارد. مسئله بعدی به مدیریت صندوق پالایشی مربوط می شود که توسط این شرکت مدیریت شد و نتیجه جالبی را به دنبال نداشت.

 

از دیگر موضوعاتی که برخی از نزدیکان به این شرکت مطرح کردند مقایسه ای ایست بین تأمین سرمایه نوین و یکی از کارگزاریهای کشور شده که قابل توجه است.

 

” وقتی که تأمین سرمایه نوین به عنوان سودده ترین نهاد مالی سود ۷۰۰ میلیاردی ایجاد می کرد کارگزاری مفید سود خالصش به ۲۰۰ میلیارد تومان می رسید اما در پایان سال ۹۹ سود کارگزاری مفید با افزایش ۱۵ برابری به ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسیده در حالیکه سود تأمین سرمایه نوین کمتر از ۲ برابر شده که رقم ۱.۲۵۰ میلیارد تومان سود خالص گواه این ماجراست”.

 

در کنار این مسائل نباید از موضوعاتی که حسابرس شرکت بیان کرده غافل شد؛

 

۱. مفاد آئین‌نامه حاکمیت شرکتی مبنی بر افشای حقوق و مزایای مدیرعامل و مدیران اصلی، در پایگاه اینترنتی شرکت یا گزارش تفسیری مدیریت و اعمال حق رأی الکترونیکی در مجامع

۲. سرمایه‏ گذاری درخصوص تحصیل سهام در تعهد پذیره ‏نویسی پس از اتمام دوره نگهداری (بیمه نوین) و نیز سرمایه‏ گذاری در سهام شرکت‏ها (صنعتی و معدن کانسـرام) برخلاف ضوابط و مقررات اساسنامه شرکت بوده 

 

موضوعی که باید در خصوص پرداخت پاداش ۱۰ میلیارد ریالی به اعضای حقوقی هیئت مدیره این شرکت بیان کرد این است که این موضوع با نظر سهامدار عمده انجام شده که بانک اقتصاد نوین در این شرکت به عنوان سهامدار عمده دیده می شود.

 

تأمین سرمایه نوین

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار