هزینه نجومی شرکت زیرمجموعه ایران خودرو (ساپکو) برای مأموریتهای داخلی و خارجی / لیست افراد، ریز هزینه ها و هیئت همراه را منتشر کنید

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]در حالیکه زیان انباشته مجموعه های خودرویی کشور به اندازه بودجه چند استان کشور است بررسی هزینه های صورت گرفته در برخی از شرکتهای زیرمجم...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]در حالیکه زیان انباشته مجموعه های خودرویی کشور به اندازه بودجه چند استان کشور است بررسی هزینه های صورت گرفته در برخی از شرکتهای زیرمجموعه آنان ابهامات بیشتری را مطرح می کند. در این زمینه بررسی ها نشان میدهد که شرکت ساپکو (شرکت طراحی مهندسی قطعات ایران خودرو) هزینه نجومی برای مأموریتهای داخلی و خارجی پرداخت کرده که با توجه به رقم آن ابهاماتی مطرح است. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، همین چند روز پیش بود که درخواست یکی از وزرا جهت دریافت ۶۳۰ میلیون تومان برای مأموریت خارج از کشور با واکنش تند رسانه ها همراه شد و موجی از مطالبه گری بابت انتشار جزئیات سفر و هیئت همراه به راه افتاد. اگرچه حضور در برخی شرکتها لزوم انجام مأموریتهای داخلی و خارجی را اجتناب ناپذیر می کند اما در عین حال ثمره و جزئیات این سفرها موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد.

هزینه نجومی شرکت زیرمجموعه ایران خودرو (ساپکو) برای مأموریتهای داخلی و خارجی

 

شرکت ساپکو که از شرکتهای زیرمجموعه ایران خودرو می باشد سال قبل را با زیان انباشته ۱۱۶ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریالی پشت سر گذاشت تا به این ترتیب زیان انباشته این شرکت ۲۵۸ درصد بیش از سرمایه شرکت باشد. در عین حال بررسی از برخی هزینه ها خبر می دهد که جای پرداختن و مکاشفه دارد.

آنطور که از صورتهای مالی ساپکو بر می آید این شرکت در دوسال بیش ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه مأموریتهای داخلی و خارجی کرده و این درحالیست که مجموع پرسنل این شرکت زیرمجموعه ایران خودرو به ۱۳۰۰ نفر هم نمی رسد اما چنین هزینه ای طی دوسال جای ابهام بسیاری دارد.

در این رابطه احتیاج است که تا شرکت ساپکو در خصوص این مأموریتها و جزئیات آن اطلاعاتی را در دسترس قرار دهد تا مشخص شود که چطور چنین هزینه گرانی برای این مأموریتها پرداخت شده آن هم در شرایطی که تعداد پرسنل این شرکت ۱۶۸۷ درصد کمتر از ایران خودرو است اما هزینه مأموریتهایش حدود ۱۳ درصد حق مأموریت ایران خودرو است.

گفتنی است تعداد پرسنل ایران خودرو در پایان سال قبل ۲۲ هزار و ۶۶۳ نفر نشان میدهد که ۱۰۸ میلیارد برای مأموریتهایش هزینه شده.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار