وضعیت اورژانسی در اولین شرکت لیزینگ ایران + سند

بنیانگذار صنعت لیزینگ کشور این روزها اوضاع مناسبی را سپری نمی کند. این شرکت لیزینگ ایران که با نماد ولیز در بازار دوم بورس فعالیت می کند از پایان سال 98 تا دیروز که ارزش بازار خود را 132 درصد کمتر می بیند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بنیانگذار صنعت لیزینگ کشور این روزها اوضاع مناسبی را سپری نمی کند. این شرکت لیزینگ ایران که با نماد ولیز در بازار دوم بورس فعالیت می کند از پایان سال ۹۸ تا دیروز که ارزش بازار خود را ۱۳۲ درصد کمتر می بیند. شرکت لیزینگ ایران که در پایان سال ۹۸ ارزش بازار خود را ۱۳.۵۴۳ میلیارد ریال می دید در پایان معاملات روز قبل این مقدار را ۵.۸۲۶ میلیارد ریال می بیند که کاهش بسیار قابل توجهی است.

شرکت لیزینگ ایران نماد ولیز شرکت لیزینگ ایران شرکت لیزینگ ایران

سه ماه بیکار ، یکسال کم کار 

این شرکت که اولین شرکت لیزینگ کشور در بورس است در حال حاضر فعالیت اصلی اش اعطای تسهیلات اجاره به شرط تملیک برای انواع خودروهای سواری ، خودروهای کار ، سبک و سنگین و… می باشد این در حالیست که طی سه ماه سال ۹۹ هیچ تسهیلاتی در این زمینه پرداخت نکرده که خودش ابهام بسیار بزرگی را مطرح می کند ضمن اینکه این لیزینگ ایران در سال ۹۸ نیز جمعاً ۴۷ مورد اعطای تسهیلات برای انواع سواری داشته ارزش آن به ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می رسد.

شرکت لیزینگ ایران نماد ولیز

شرکت لیزینگ ایران نماد ولیز

۶۶ درصد زیان طی ۶ ماه در بازار بورس 

اما نماد ولیز با تحقق ۶۶ درصد زیان طی ۶ ماه و ۴۷ درصد طی سه ماه حسابی سهامداران خود را ناامید کرده ضمن اینکه قدرت نقدشوندگی ۸۱ درصدی در مقابل نمادهای زیادی که هرکدام قدرت نقدشوندگیشان خیلی بیشتر از این رقم است نیز شاید در ادامه کار را برای ولیز در بازار سرمایه سخت تر نیز بکند.

نسبت قیمت به سودآوری این شرکت رقم منفی ۵.۵۳ درصد را نشان می دهد و EPS منفی آن نیز مزید بر علت می شود تا سهامداران در مورد همراهی کردن یا نکردن با این نماد در بازار بورس تصمیم بگیرند.

شرکت لیزینگ ایران نماد ولیز

مشمول ماده ۱۴۱

شرکت لیزینگ ایران مشمول کاده ۱۴۱ قانون تجارت می باشد که با این وضعیت بعید به نظر می رسد که بتواند به زودی از آن رهایی پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید:

از استنکاف از قانون تا ابهام در مورد هیئت مدیره پست بانک + سند

افزایش ۳۲۷ درصدی نرخ فروش شرکت سیمان تهران طی سه ماه

حق حضور ۵ میلیارد ریالی اعضای هیئت مدیره بانک کارآفرین + سند

فوق لیسانس جغرافیای سیاسی عضو هیئت مدیره شرکت رادیاتور ایران

ورود صادر کنندگان به بازار وضعیت بازار ارز را ملتهب تر می کند

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار