پیش‌بینی بورس فردا ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بازار فردا گفت: تا زمانی که پول جدید وارد بازار نشود و اصلی‌ترین شاخصه رشد بورس نادیده گرفته شود روند بازار تغییری نمی‌کند.

به گزارش رصد روز، پیش‌بینی بورس فردا ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ . بازار سرمایه  امروز تحرکات متعادل‌تری را نسبت به روز گذشته داشت. اما همچنان ارزش معاملات بورس روند کندی را طی می‌کند و در حدود سه هزار میلیارد تومان نوسان دارد. کارشناسان بازار سرمایه ابهامات گسترده در بازار را عامل اصلی روند ناامید کننده در بازار می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند تا مشخص نشدن این ابهامات بازار حرکتی نخواهد داشت. امروز (۲۴ خرداد ) عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار روند مثبتی را داشتند اما همچنان بیشتر از ۷۰ درصد بازار در صف فروش قفل هستند.

نیما آزادی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند بازار در روزهای آینده گفت: تا زمانی که پول جدید وارد بازار نشود و اصلی‌ترین شاخصه رشد بورس نادیده گرفته شود روند بازار تغییری نمی‌کند. وی افزود: بازار در حال حاضر در یک وضعیت سردرگمی مانده است و نیازمند سیاست‌گذاری اثر بخش است.

آزادی در بخش دیگری درباره تغییر روند بازار گفت: بعد از انتخابات و مشخص شدن تیم اقتصادی دولت به عنوان مهم‌ترین ابهامی که بازار را تحت تاثیر خودش قرار داده است شرایط بازار به نظر می‌رسد تغییر می‌کند. وی افزود: در حال حاضر دلار در قیمت ۲۰ هزار تومان تثبیت شده است و ابهام خاصی را در بازار ندارد و تنها معضل فعلی انتخابات است که باعث روند رکودی، نوسانی در بورس شده است.

این کارشناس بازار درباره چرخش نقدینگی در گروه‌های مختلف بازار گفت: در حال حاضر پول در صنایع مختلف به صورت مقطعی می‌چرخد و ما شاهد تحرکات مثبت به صورت کوتاه مدت در برخی از گروه‌ها هستیم  اما در ماه‌های آبنده پیش‌بینی می‌کنم نوسانات در بازار بازتر شود و تا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد و نقدینگی همزمان در گروه‌ نمادهای مختلف بچرخد. وی اظهار کرد: البته باید بدانیم که دیگر نیمه اول سال ۹۸-۹۹ تکرار نخواهد شد و در این مقطع از بازار فقط نوسان‌گیران حرفه‌ایس می‌توانند تا حدی سود کنند.
تجارت نیوز

مطالب مرتبط