پیش بینی وضع هوا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

پیش بینی وضع هوا 16 فروردین 1400 علیرغم اینکه جو کشور را در بیشتر نقاط کشور پایدار نشان می دهد اما باید گفت که طی امروز و فردا در برخی مناظق با سامانه بارشی جدیدی روبرو هستیم.

به گزارش رصد روز ، پیش بینی وضع هوا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ علیرغم اینکه جو کشور را در بیشتر نقاط کشور پایدار نشان می دهد اما باید گفت که طی امروز و فردا در برخی مناظق با سامانه بارشی جدیدی روبرو هستیم. شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی البرز از مناطقی هستند که در آنها این شرایط جوی متصور است. جدا از این موضوع باید به وزش بادهای تند نیز در برخی مناطق توجه کرد.

 

پیش بینی وضع هوا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:  امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ بارش پراکنده در بخش‌های شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی البرز دور از انتظار نیست و از امروز تا روز چهارشنبه (۱۶ تا ۱۸ فروردین) جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود.

ضیاییان در ادامه با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۱۹ فروردین) با ورود سامانه‌ای بارشی، بارش پراکنده، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد در غرب کشور و طی روز جمعه (۲۰ فروردین) در بخش‌هایی از نیمه غربی پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی ۲۴ ساعته آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط همراه با خیزش گرد و خاک است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد:  امروز تا سه‌شنبه (۱۶ تا ۱۷ فروردین) دمای هوا در شرق و جنوب شرق بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گفته وی از امروز تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور روند تدریجی افزایش دما را خواهیم داشت همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ فروردین) دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران امروز (۱۶ فروردین) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۱۷ فروردین) نیز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط