چند بدعت عجیب در کارگزاری بانک صادرات + اسناد

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””] در حالیکه کارگزاری بانک صادرات در ۶ ماهه نخست سال یک هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال سود انباشته شناسایی کرده بود در ۶ ماهه دوم این میزان با ...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””] در حالیکه کارگزاری بانک صادرات در ۶ ماهه نخست سال یک هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال سود انباشته شناسایی کرده بود در ۶ ماهه دوم این میزان با کاهش ۱۲۳ درصدی همراه شد که جای ابهام زیادی دارد. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، ۲۹ سال از فعالیت کارگزاری بانک صادرات می گذرد و داشتن چنین تجربه ای باعث می شود تا مدیریت بحران در مواقع ضروری با چالش های کمتری همراه باشد نه اینکه از انجام ساده ترین ها شانه خالی شود.

هیئت مدیره ای که به حدنصاب نرسید

 

در حالیکه حداقل تعداد اعضای هیئت مدیره برای تصمیم گیری باید بیش از دو نفر باشند تا در اخذ تصمیمات میزان آراء تعیین کننده باشد اما بررسی ها نشان می دهد که تعداد اعضای هیئت مدیره کارگزاری بانک صادرات که در چندسال گذشته همواره در جایگاه یکی از ۱۰ کارگزاری برتر کشور قرار داشته در پایان سال قبل دو نفر بوده و مدیرعامل نیز خارج از اعضای هیئت مدیره تعیین شده.

چنین سبکی از مدیریت که در نوع خود یک بدعت است جدا از اینکه باگهای قانونی و دهن کجی سازمانها به رعایت بی چون و چرای قوانین را نشان میدهد به خوبی مؤید این نکته است که شاید دیگر اتفاقات ناخوشایند در یک مجموعه را باید در چنین مسائلی جستجو کرد.

پاداشمون یادت نره

 

کارگزاری بانک صادرات که در ۶ ماهه نخست سال یک هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال سود انباشته شناسایی کرده بود در ۶ ماهه دوم این میزان با کاهش ۱۲۳ درصدی همراه شد که جای ابهام زیادی دارد.

اما نکته قابل توجه اینجاست که پاداش اعضای هیئت مدیره این شرکت نه تنها که در این شرایط کاهش پیدا نکرده بلکه با افزایش همراه بوده. پاداش اعضای هیئت مدیره این کارگزاری در ۶ ماهه سال قبل ۲۵۶ میلیون تومان بود که در پایان سال به ۳۴۴ میلیون تومان رسید و رشد ۳۴ درصدی را ثبت کرد.

اینکه در چنین شرایطی که یک شرکت با کاهش بیش از ۱۰۰ درصدی سود انباشته همراه است چطور پاداش اعضای هیئت مدیره افزایش پیدا می کند پاسخی است که دوست داریم از اعضای هیئت مدیره این کارگزاری که هنوز به حدنصاب قانونی نرسیده اند بشنویم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار