آخرین وضعیت از مهمترین اکتشاف شرکت ملی نفت

میدان نفتی یلدا در ۳۰ کیلومتری شرق میدان پارس جنوبی قرار دارد و به گفته مدیر عامل اکتشاف شرکت ملی نفت به احتمال زیاد این میدان به غیر از نفت گاز هم دارد به گزارش رصد روز،مهدی فکور، مدیر عامل اکتشاف شرکت ملی نفت درباره آخرین وضعیت میدان نف...

میدان نفتی یلدا در ۳۰ کیلومتری شرق میدان پارس جنوبی قرار دارد و به گفته مدیر عامل اکتشاف شرکت ملی نفت به احتمال زیاد این میدان به غیر از نفت گاز هم دارد

به گزارش رصد روز،مهدی فکور، مدیر عامل اکتشاف شرکت ملی نفت درباره آخرین وضعیت میدان نفتی یلدا گفت: حدس ما این است که این میدان منهای نفت؛ گاز هم داشته باشد، طبق مصوبه شرکت ملی نفت چاه اکتشافی دوم در حال احدث است و مشکل خاصی ندارد.

 وی افزود: ما کشفیات را تحویل شرکت‌های تولیدی می‌دهیم و شرکت‌های تولیدی باید برنامه‌های توسعه را روی آن پیاده کنند.

مدیر عامل اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: در مجموعه جغرافیایی پارس‌جنوبی استنباط ما این است که وضع ذخایر بیش از آن چیزی است که اکنون وجود دارد، بعبارت دیگر پتانسیل‌های زیادی دارد.

وی بیان داشت: تعاریف ما در اکتشاف به گونه‌ای است که روی میدان خاصی مگر بر حسب ضرورت؛ تمرکز نمی‌کنیم، در تمام حوزه‌ها حضور داریم، زیرا در اصل هم به لحاظ هزینه و هم در وقت صرفه‌جویی می‌شود. بنابراین پروژه‌هایی را که با  ۵ کشور آسیایی و یک کشور اروپایی تعریف کردیم، تمام جغرافیای ایران را پوشش می‌دهد و درواقع بحث میدان خاصی نیست و نتایج آن در میادین مختلف قابل استفاده است و زمانی که به اطلاعات دستیابی پیدا کردیم به شرکت‌های تولیدی ارائه می‌دهیم که با همین روش ما توسعه را انجام دهند.

فکور درباره همکاری با دیگر کشورها از جمله روسیه در پروژه‌های اکتشافی گفت: ما اکنون با شرکت ژئوکام روسیه یک کار مطالعاتی روی یکی از بلوک‌ها انجام می‌دهیم که نتیجه کار مطالعاتی آن در دشت آبادان مشخص می‌شود.

وی درباره برنامه‌های اکتشافی در خزر نیز خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ملی نفت اکتشافات به نفت و گاز در این منطقه به شرکت نفت خزر واگذار شده و ما باتوجه به تجربیات فقط همکاری داریم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار