آخرین وضعیت مسکن ملی نیرو‌های مسلح

در راستای تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح تاکنون زمین ۵۵ هزار واحد تامین شده مراحل اجرای برنامه در کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نیرو‌های مسلح در حال انجام است.

به گزارش رصد روز، تیرماه سال ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیرو‌های مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ودجا) بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع به امضا رسید. این تفاهم نامه یکی از موارد همکاری وزارت راه و شهرسازی با دستگاه‌های دولتی برای احداث واحد‌های اقدام ملی مسکن است.
در خصوص مسکن ملی نیرو‌های مسلح تاکنون تامین زمین برای ۵۵ هزار واحد عملیاتی شده و از طرفی موضوع تعیین تکلیف اراضی در اختیار با توجه به جلسات استانی و کمیسیون فرعی با حضور نماینده‌گان طرفین در ۴۸ هزار هکتار اراضی اجرایی شده است.

به تازگی نیز نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با نمایندگان نیرو‌های مسلح (ارتش، سپاه ونیروی انتظامی و ودجا) در راستای اجرای تفاهمنامه سه جانبه وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی و ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند اجرای این تفاهمنامه سه جانبه افزود: بحث آماده‌سازی زمین‌های واگذار شده، میزان قدرالسهم طرفین و کمبود زمین در برخی استان‌ها از مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین نحوه استفاده از اراضی بند ۲ و ۴ این توافقنامه برای طرح اقدام ملی مسکن به امضای طرفین رسید.

وی با بیان اینکه محور‌های کلی اجرای این تفاهمنامه در کارگروه‌های تخصصی در جریان پیگیری و اقدام قرار دارد اظهار داشت: بحث تامین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌هایی است که همچون گذشته به طور جدی در دستور کار سازمان قرار دارد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط

آخرین اخبار