آغاز دور جدید نشست‌های تامین زمین برای نهضت ملی مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز دور جدید نشست‌های تامین زمین استان‌ها برای نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد. به گزارش رصد روز،ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه سلسله نشست‌های سازمان ملی زمین و م...

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز دور جدید نشست‌های تامین زمین استان‌ها برای نهضت ملی مسکن در سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد.

به گزارش رصد روز،ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه سلسله نشست‌های سازمان ملی زمین و مسکن به منظور پایش آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برگزار می‌شود، گفت: دستور کار این جلسات بررسی آخرین وضعیت تامین زمین برپایه اطلاعات ثبت و بارگذاری‌شده در بانک زمین، بررسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آماده‌سازی شده یا آماده ساخت، بررسی آخرین وضعیت اراضی شناسایی شده برای منابع درآمدی اجرای طرح، برنامه‌های استان در خصوص مولدسازی و مشارکت و همچنین آخرین وضعیت اتمام پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده در هر استان است.

مالکی با اشاره به راهکارهای موجود برای تامین زمین در استان‌ها، گفت: معتقدیم موثرترین راه در تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، الحاق اراضی موجود در حریم شهرها و تصویب ساخت شهرک‌هاست. وی از توافق با بخش خصوصی و فروش اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی نیز به عنوان راهکارهای دیگر در تامین زمین برای ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور نام برد و خواستار تسریع روند تامین زمین در استان‌ها شد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اظهار کرد: در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه معاونان املاک و حقوقی، مسکن و بازآفرینی شهری، شهرسازی و معماری، عامل ذی‌حساب و مسئول بانک زمین هر استان حضور خواهند یافت تا موارد مد نظر به‌صورت پروژه به پروژه و به تفکیک هر شهر در استان بررسی شود.

گفتنی است  این جلسات با حضور مدیران ادارات کل راه و شهرسازی از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا سوم دی ماه در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار خواهد شد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط