آیا کارگزاری آگاه همه پول سهام را واریز کرده است؟

بر اساس اظهارات روز گذشته و امروز مدیر عامل کارگزاری آگاه این مبلغ واریز شده پول حاصل از فروش سهام عدالت در روز چهارشنبه گذشته است که ۱۹ میلیارد تومان از سهام نیز در روز شنبه هفته جاری نقد شده است.

به گزارش رصد روز ، روز گذشته مدیر عامل کارگزاری آگاه در خصوص فروش سهام عدالت در این کارگزاری گفت: تا به امروز معادل ۷۰ میلیارد تومان از سهام عدالت به فروش رفته که ۸۵۰ میلیون تومان آن در روز ۱۸ خرداد ماه به حساب سهامداران واریز شده است؛ ۵۰ میلیارد تومان آن در روز چهارشنبه هفته گذشته به فروش رفته و ۱۹ میلیارد تومان دیگر آن نیز دیروز فروخته شده است.

وی اعلام کرد که برای واریز ۵۰ میلیارد تومانی که در روز چهارشنبه فروخته شده منتظر دریافت لیست از سوی شرکت سپرده‌گذاری است که این شرکت نیز از ارسال لیست اطلاعات حساب ۳۰ هزار و ۱۱۴ نفر تا آخر وقت کاری دیروز(یکشنبه) خبر داد.

پیش‌بینی می‌شد این واریزی دیروز یا در نهایت امروز انجام شود که اظهارات مخاطبان از واریز این وجه حکایت می‌کند، برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید:

«کارگزاری اگاه امروز ۲۳تیر مبلغ ۲۹۰۰۰۰۰برام واریز کرد یعنی بازم واریزی داره؟؟؟ سهامم ۵۳۲تومنی بود و از دهم خرداد درخواست داده بودم.»

«امروز صبح برای من آگاه ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان ریخت بقیشو کی میریزه»

«ارزش روز سهام من رو زده ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومن اونوقت بعد فروش ۳۰ درصد کارگزاری وزین آگاه ۲۷۰۰ واریز کرده!!»

«اگاه برای من ۳میلیون کم ریخته چرا اخه ۳۰درصد میشه یک میلیون فقط مگه اونم بعداز ۵۰روز عجبا»

«من از آگاه درخواست ۳۰ درصد داده بودم تازه صبح ۲۳ تیر ۲۹۲۸ واریز کرد کسی خبر داره آیا بازم واریزی داره یا نه چون ارزش روز ۳۰ درصد ۲ تومن بیشتر میشه»

همانطور که در صحبت‌های مخاطبان مشخص است، مبلغ واریزی بین دو تا سه میلیون تومان است که این موضوع برای سهامداران سوال برانگیز شده که آیا مبلغ واریز شده همه پول ۳۰ درصدی است که درخواست فروش آن را داده‌اند؟

سوال دیگر این است که  آیا سهام به قیمت روز درخواست فروخته شده است؟

پاسخ کارگزاری آگاه چیست؟

محمدرضا سرافزار در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: سهام به قیمت روز چهارشنبه و نه به قیمت روز درخواست فروخته شده است، همچنین برخی از نمادهای بورسی پرتفوی سهام عدالت متوقف هستند که فروخته نشده‌اند.

بر اساس اظهارات روز گذشته و امروز مدیر عامل کارگزاری آگاه این مبلغ واریز شده پول حاصل از فروش سهام عدالت در روز چهارشنبه گذشته است که ۱۹ میلیارد تومان از سهام نیز در روز شنبه هفته جاری نقد شده است.

وی همچنین اعلام کرده که جریان فروش و واریز ادامه دارد که به نظر می‌رسد سهامدارانی که درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام را به صورت کامل داده‌اند باید منتظر واریز مبلغ بیشتری باشند.

چون سهامدارانی که از طریق کارگزاری‌ها اقدام به فروش سهام می‌کنند می‌توانند سهم و تعداد آن را انتخاب کنند که جمع آن کمتر از ۳۰ درصد باشد، بنابراین سهامدارانی که نسبت به مبلغ واریزی معترض هستند باید به این موضوع توجه کنند که اگر سهامی که درخواست فروش آن کمتر از ۳۰ درصد از کل سهام است، طبیعتا مبلغ کمتری را نیز دریافت می‌کنند.

در روز چهارشنبه هفته گذشته که کارگزاری آگاه ۵۰ میلیارد تومان از سهام را فروخته است، ارزش کل سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید.

ارزش کل سبد سهام عدالت در روز گذشته نیز  ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان شد.

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط