اتاق شیشه ای بانک گردشگری

به گزارش رصد روز ، در روزهای گذشته مسئله انتشار لیست ابربدهکاران بانکهای خصوصی و دولتی و همچنین فهرست تسهیلات کلان و غیرجاری بانکها سر و صدای زیای در محافل خبری به راه انداخت به طوریکه برخی ها انتقادات زیادی به نحوه پرداخت و گردش تسهیلات ...

به گزارش رصد روز ، در روزهای گذشته مسئله انتشار لیست ابربدهکاران بانکهای خصوصی و دولتی و همچنین فهرست تسهیلات کلان و غیرجاری بانکها سر و صدای زیای در محافل خبری به راه انداخت به طوریکه برخی ها انتقادات زیادی به نحوه پرداخت و گردش تسهیلات در شبکه بانکی کشور داشتند. در این میان بانک گردشگری که در سالهای گذشته در خدمت توسعه زیرساختهای کشور و کمک به گسترش صنعت گردشگری در کشور بوده عملکرد قابل قبولی را داشت.

بدون شک یکی از مسائلی که همیشه مورد توجه فعالان حوزه بانکی قرار دارد به موضوع تسهیلات غیرجاری بر می گردد. وصول برخی برخی از مبالغ بسیاری از بانکها را در موقعیت سختی قرار می دهد و از طرفی تراز مالی بانکها را با تغییرات منفی روبرو می کند.

بررسی ها نشان می دهد که اگرچه برخی مطالبات بانک گردشگری در ردیبف غیرجاری قرار گرفته اما تسهیلات غیرجاری در بانک گردشگری وجود ندارد و این موضوع نقطه عطف مدیران این بانک در سالهای گذشته بود. روند رو به رشد این بانک و تبدیل زیان به سود نشان میدهد که تمرکز اصلی مدیران بانک گردشگری رو مدیریت منابع مالی بانک و در اختیار قرار دادن این منابع به بخش تولید است.

اگرچه در این مسیر قطعا برخی از تکالیف محوله به بانک چالش هایی را برای ثبت این موفقیت به وجود آورد اما در نهایت تلاش قابل تحسین مدیران این بانک علاوه بر اینکه بانک گردشگری را از زیان درآورد و به سود دهی رساند مانع از هدر رفت منابع مالی بانک شد. نگاهی به پروژه های بزرگ در بخشهای مختلف نشان میدهد که یکی از مشارکت کنندگان و حامیان اصلی این برنامه ها در هر زمانی بانک گردشگری بوده که قطعا ثمره آن اتفاقی است که در خصوص آن مشاهده می کنیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط