اخباری از بازارهای جهانی که شاید بورس ایران را متاثر کند

در جریان معاملات بازارهای جهانی کالاهای اساسی اگر چه نفت با افزایش قیمت مواجه شدند، اما طلا و فلزات اساسی کاهش قیمت داشتند.

به گزارش رصد روز ، به نقل از رویترز پس از اینکه روز گذشته بازارهای جهانی تحت تاثیر خبرهای مختلفی قرار داشت در پایان معاملات دیروز و در حالی که با افزایش نگرانی‌ها در خصوص اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا و تنش میان چین و آمریکا قیمت هر اونس طلا با رشدی اندک مجددا به بالای کانال ۱۸۰۰ دلاری قرار گرفته بود امروز با خبر مثبت بودن تست‌های اولیه واکسن کرونا مجددا اندکی افت کرد و ۱۸۰۸ دلار و ۷۵ سنت معامله شد.

در بازار جهانی نفت نیز و در آستانه نشست اوپک، قیمت نفت بار دیگر افزایش یافت تا هر بشکه نفت برنت ۱۰ سنت و هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت ۱۴ سنت افزایش قیمت داشته باشند و به ترتیب ۴۳ و ۴۰ دلار و ۴۳ سنت معامله شوند.

در معاملات فلزات اساسی نیز قیمت مس که آخر وقت دیروز از اوج دو سال اخیر خود فاصله گرفت و در بورس فلزات لندن با کاهش قیمت ۱٫۲ درصدی، ۶۹۴۱ دلار به ازای هر تن معامله شد با این حال امروز را با رشدی ۰٫۱ درصدی شروع کرد. هر تن آلومینیوم نیز با افت قیمت ۰٫۹ درصدی مواجه شد و روی و نیکل نیز به ترتیب ۲٫۸ و ۱٫۱ درصد افت قیمت داشتند.

با توجه به ورود نقدینگی عظیم به بازار سهام ایران، به نظر می‌رسد بورس  کمتر از گذشته از روند قیمت‌های جهانی متاثر شود ولی به هر حال این افت قیمت در فلزات اساسی می‌تواند روی قیمت سهام نمادهای فلزی در بورس تاثیر کمی بگذارد.

با این حال نمادهای پالایشی و پتروشیمی که این روزها در مسیر صعودی قرار دارند احتمالا امروز نیز با توجه به رشد قیمت نفت به روند صعودی خود ادامه می‌دهند. شاید خبرهای خوب رسیده از سوی شرکت‌های دارویی خارجی امروز منجر به بازگشت نمادهای دارویی به مدار صعودی نیز بشود.

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار