ارسال بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان

وزارت راه و شهرسازی به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان مجوز گرفت تا از طریق فروش املاک و اراضی و تهاتر آن‌ها با قیمت کارشناسی تا مبلغ دو هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

به گزارش رصد روز ، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با بیان اینکه امروز مصوبات تبصره‌های لایحه بودجه از سوی مجلس به شورای نگهبان ارسال می‌شود، گفت: پس از بررسی شورای نگهبان و اعلام نظر، کمیسیون تلفیق شنبه هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد تا با رسیدگی به ایراد‌های احتمالی مصوباتش را به صحن علنی ارائه کند.

وی افزود: مجلس نیز یکشنبه آینده بیست و چهارم اسفند نظر نهایی خود را در مورد رفع ایراد شورای نگهبان ارائه خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در تشریح مهم‌ترین مصوبات مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان مجوز گرفت تا از طریق فروش املاک و اراضی و تهاتر آن‌ها با قیمت کارشناسی تا مبلغ دو هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد. این میزان برای ساخت مدارس در مسکن‌های مهر و مناطق کم برخوردار و محروم خواهد بود.

زارع افزود: همچنین وزارت راه از میزان ۳ هزار میلیارد تومان اجازه دارد ۵۰۰ میلیارد تومان برای احیای سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده و تاریخی قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای احیای تولید، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در اختیار بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی باید قرار داده شود که استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر و محروم‌تر در اولویت هستند.

این نماینده تأکید کرد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها را مکلف کرده ایم ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از محل منابعشان برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های کوچک، متوسط و کلانشهر‌ها با اوراق مشارکت ۲۰ ساله پرداخت کنند.

زارع با اشاره به برگزاری جلسه امروز هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق توضیح داد: ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها برای محرومیت زدایی قرار داده شده است که این عدد در استان‌های مختلف کشور با توجه به طرح آمایش سرزمینی و شاخص‌های محرومیت زدایی استانها، شهرستان‌ها و مناطق محروم و بخش‌های استان‌های کشور توزیع شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای آبرسانی به روستا‌های محروم کل کشور از محل هدفمندی یارانه‌ها در ردیف‌های بودجه امروز توزیع کرده ایم.

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط