از زیان به سرمایه / خبر خوش برای سهامداران بانک سرمایه

مدیران بانک سرمایه جهت برون رفت از وضع موجود و مرتفع کردن چالش های مالی در این بانک اقدامات قابل توجهی را در دستور کار دارند که تحقق آن می تواند نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد و سهامداران از اثرات آن منتفع شوند به گزارش اختصاصی ر...

مدیران بانک سرمایه جهت برون رفت از وضع موجود و مرتفع کردن چالش های مالی در این بانک اقدامات قابل توجهی را در دستور کار دارند که تحقق آن می تواند نتایج قابل قبولی را به همراه داشته باشد و سهامداران از اثرات آن منتفع شوند

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک سرمایه جهت برون رفت از وضعیت موجود و حرکت به سمت سوددهی و تعدیل تراز مالی هرچند که گامهای مؤثری را برداشته است اما این موضوع بدون افزایش سرمایه بانک امکان پذیر نخواهد بود. با رشد چند روز اخیر نمادهای معاملاتی در بازار سرمایه و لزوم بهره گیری شرکتها از این فرصت یکبار دیگر مسئله افزایش سرمایه بانک سرمایه در فضای مجازی و رسانه ها مطرح شد.

در این راستا بانک سرمایه اطلاعیه ای را منتشر کرد که نشان می دهد مدیران بانک سرمایه با جدیت افزایش سرمایه این بانک را دنبال می کنند.

افزایش سرمایه بانک سرمایه چقدر جدی است؟

واقعیت این است که سابقه اقدامات مدیران بانک سرمایه جهت افزایش سرمایه به دی ماه سال ۹۹ مربوط می شود. در آن سال هیئت مدیره بانک گزارشی توجیهی را در این زمینه تهیه و افزایش سرمایه ۲۵۰۰ درصدی بانک را از محل آورده نقدی سهامداران جدید(سلب حق تقدم) و صدور سهام جایزه برای سهامداران فعلی از محل صرف سهام در سال ۱۴۰۰ مورد تأکید قرار گرفت که به این ترتیب سرمایه بانک از ۴ هزار میلیارد ریال به ۱۰۴ هزار میلیارد ریال افزایش می یافت.

در این طرح پیش بینی شده بود که که ۱۹۷۵ درصد از این مقدار یعنی ۷۸.۹۹۹ میلیارد ریال آن از محل آورده نقدی سهامداران جدید صورت گیرد و ۵۲۵ درصد آن معادل ۲۱.۰۱۱ میلیارد نیز طی سال ۱۴۰۰ از محل صدور سهام جایزه برای سهامداران فعلی باشد.

این طرح که هنوز هم قابلیت افزایش ظرفیت در شاخصه های بانک سرمایه دارد خواهد توانست که سپرده های مشتریان، حقوق صاحبان سپرده های سرمایه گذاری و میزان تسهیلات این بانک را گاهاً تا چند صد درصد افزایش دهد که نقش بسزایی در تعدیل ساختار مالی و درآمدهای بانکی دارد.

در اطلاعیه جدیدی که از سوی این بانک منتشر شده فرج الله قدمی مدیرعامل بانک سرمایه  تأکید کرده که تهیه برنامه طرح احیا با هدف برون رفت از وضعیت موجود صورت پذیرفته در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

بدین ترتیب باید منتظر خبرهای خوبی از اردوی بانک سرمایه باشیم که سهامداران از آن منتفع خواهند شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط