از ۵ نفر اعضای کمیته حسابرسی ذوب آهن تنها یکنفر تحصیلات حسابداری دارد + سند

بررسی ها نشان می دهد که از اعضای کمیته 5 نفره حسابرسی این شرکت تنها یک نفر تحصیلات حسابداری دارد و بقیه اعضا فاقد تحصیلات مرتبط با این حوزه هستند. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پرداختن به موضوع کمیته های تخصصی در سازمانها و شرکتها از این جهت قابل اعتنا و اهمیت است که موضوع خصوصی سازی که مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی است پراهمیت ترین موضوع اقتصاد در چندسال آینده می تواند باشد. این مسئله به خوبی حکایت از این واقعیت دارد که برای حرکت در این مسیر باید پیش نیازهای آن به درستی رعایت شود. این مسئله خصوصا درباره شرکتهای بزرگ و صنایع مولد از اهیمت بیشتری برخوردار است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. متأسفانه باید گفت ارکان بسیاری از شرکتهای خصوصی دارای اشکالاتی است که اگر برطرف شود می توان نتایج بهتری را از آنها مشاهده کرد. بیش از نیم قرن از فعالیت کارخانه ذوب آهن اصفهان در کشور می گذرد. کارخانه ای که در حال حاضر بیش از ۶۱ میلیارد سهام دارد و منصور یزدی زاده به عنوان مدیرعامل خود دارد.

اما بررسی ها نشان می دهد که از اعضای کمیته ۵ نفره حسابرسی این شرکت تنها یک نفر تحصیلات حسابداری دارد و بقیه اعضا فاقد تحصیلات مرتبط با این حوزه هستند.

علی احمدیان که ریاست کمیته را برعهده دارد دکترای مدیریت کسب و کار دارد. سعید عبودی دارای کارشناسی مدیریت است. شکرالله فائز فوق لیسانس مهندسی صنایع دارد. سید جواد کیا دیگر عضو این کمیته با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع در آن حضور دارد و تنها زهیر شیرین دارای لیسانس حسابداری در این کمیته است.

 

کارخانه ذوب آهن اصفهان منصور یزدی زاده

 

کارخانه ای مانند ذوب آهن اصفهان که جرو شرکت های بسیار ائز اهمیت کشور است آیا در این کمیته نمی توانست از افرادی با مدرک مرتبط استفاده کند؟ منصور یزدی زاده مدیرعامل کارخانه دوب آهن اصفهان آیا از این موضوع بی اطلاع است؟

 

بیشتر بخوانید:

فراتر از پاداش در مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان + سند

پاداش ۷۲۰ میلیونی برای هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو + سند

لیست مدیران چندشغله شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

کاهش مستمر تولید در ذوب آهن اصفهان از ابتدای سال تا پایان شهریور

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار