افت ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت طلا و سکه / هشدار به خریداران

واپسین روزهای بهمن ماه 96 بازار سکه به سمت صعود حرکت کرد و سکه 1 میلیون و 477 هزار تومانی طی تقریبا 220 روز با رشد 278 درصدی به 5 میلیون و 583 هزار تومان رسید. با رسیدن به سقف کانال قیمتی واکنشی شدید در این بخش ایجاد شد و 41 درصد ریزش را ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، کاهش قیمت طلا و سکه یا افزایش قیمت طلا و سکه؟ این سؤالی است که این روزها خیلی از فعالان بازار به دنبال پاسخ آن هستند. البته خریدارانی که در روزهای اخیر اقدام به خرید کرده اند نیز مترصد به دنبال ردیابی مسیر قیمتی هستند برای پاسخ به سؤال آینده قیمت طلا و سکه باید به دو مسئله تکنیکالی و رفتارشناسی توجه کرد. برای پیش بینی قیمت طلا و سکه باید از کمی عقب تر به ارزیابی پرداخت.

واپسین روزهای بهمن ماه ۹۶ بازار سکه به سمت صعود حرکت کرد و سکه ۱ میلیون و ۴۷۷ هزار تومانی طی تقریبا ۲۲۰ روز با رشد ۲۷۸ درصدی به ۵ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان رسید. با رسیدن به سقف کانال قیمتی واکنشی شدید در این بخش ایجاد شد و ۴۱ درصد ریزش را روی دست خریداران گذاشت. این ریزش طی ۸۴ روز شکل گرفت. از آبان ۹۸ تا کنون رشد ۳۱۶ درصدی را شاهد هستیم. در دوره صعود قبلی این موج تقریبا ۴۱۳ روز طول کشید تا ۳۵۰ درصد رشد را تجربه کنیم که بعد از آن افت شدید قیمت سکه برخی را حسابی متضرر کرد. این مسائل بیشتر به این دلیل بود که بررسی آینده قیمت طلا و سکه مثل چندماه اخیر که روشهای مختلف ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرد خیلی مورد توجه نبود.

تاریخ میل به تکرار دارد این جمله معروف همه افرادیست که در بازار با روشهای تکنیکالی و تحلیل نمودار اقدام به خرید و فروش می کنند بر این اساس و با توجه به داده های کاملا واضح نمودار باید گفت که از محدوده قیمت فعلی تا ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محدوده شدید مقاومتی است که در آن باید شاهد هر اتفاقی باشیم و اگر بنا به زمان سنجی کاهش قیمتها باشد باید تا اوایل دیماه شاهد کاهش بیش از ۴۰ درصدی قیمتها باشیم که در اینصورت سکه تا محدوده ۱۰ میلیون تومان ریزش خواهد داشت و طلا نیز همینقدر کاهش را تجربه خواهد کرد. بنابراین به کسانی که از حالا قصد سرمایه گذاری در این بازار دارند توصیه می شود که دست نگه دارند زیرا این کاهش شدید قیمت طلا و سکه اجتناب ناپذیر است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه آینده قیمت طلا و سکه

پیش بینی قیمت طلا و سکه براساس آنچه که گفته شد جدا از هر سیاستی که در حال اعمال است برآوردی تکنیکالی را نشان می دهد که حتما باید مورد نظر فعالان باشد.

 

بیشتر بخوانید:

کاهش شدید قیمت دلار به زودی / دلار تا محدوده ۲۰ هزار تومان ریزش خواهد داشت

ارزش سهام عدالت ۲۷ مهر ۹۹

استیضاح حسن روحانی از یک مطالبه تا یک راهکار

بررسی رفتار سهامداران عمده حقیقی و حقوقی کارخانه تبرک

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار