افزایش سرمایه بیمه دانا گام بعدی موفقیت

افزایش سرمایه بیمه دانا در شرایطی می تواند رقم بخورد که با توجه به ایجاد ظرفیت های جدید در این شرکت بیمه ای نباید این فرصت تاریخی را از دست داد  به گزارش اختصاصی رصد روز، رقابت بیمه دانا در سال گذشته با سایر شرکتهای بیمه ای در شرایطی به پ...

افزایش سرمایه بیمه دانا در شرایطی می تواند رقم بخورد که با توجه به ایجاد ظرفیت های جدید در این شرکت بیمه ای نباید این فرصت تاریخی را از دست داد 

به گزارش اختصاصی رصد روز، رقابت بیمه دانا در سال گذشته با سایر شرکتهای بیمه ای در شرایطی به پایان رسید که اختلاف معنادار این شرکت بیمه ای با رقبا در همه شاخصه های مالی به شدت مبتنی بر اصول بازاریابی و روشهای نوین در صنعتی بود که طبق آمار و ارقام خیلی حال مساعدی ندارد.

بیمه دانا با خبر صدور بیمه نامه های تکافل در سال قبل موجی از تغییرات را در بخش فنی صنعت بیمه ایجاد کرد. این شرکت بیمه ای که دارای سهم ۷.۵ درصدی از بازارست در سال گذشته جدا از اینکه در شاخصه های مالی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت باعث شد نماد دانا بارها در صدر نمادهای معاملاتی گروه بیمه ای قرار گیرد.

عقد قرارداد با تأمین اجتماعی و دخانیات به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال و موفقیت در انتقال زمینهای علی آباد که دارائیهای بیمه دانا را تقویت خواهد کرد از دیگر دستاوردهای رضا جعفری است که فاصله شرکت متبوعش را با رقبا افزایش می دهد.

نتایج بیمه دانا در سال قبل از هدف گذاریهای صورت گرفته در این شرکت بیشتر بود و به نظر می رسد با همین روند در سال جاری، سایر شرکتهای بیمه ای باید برای رده های دوم به بعد رقابت کنند چرا که با ظرفیت های ایجاد شده در بیمه دانا در خوشبینانه ترین حالت نمی توان شرکتی را به جز بیمه دانا در جایگاه نخست شاخصه های مالی متصور بود.

لزوم افزایش سرمایه بیمه دانا

حالا اما شاید تنها انتظار سهامداران بیمه دانا از شرکتی که هیج یک از فرصت های سال قبل را از دست نداده در دو کلمه خلاصه شود “افزایش سرمایه”

بیمه دانا در حال حاضر با سرمایه ثبتی ۱۹ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال مشغول به فعالیت است و با توجه به رتبه و توان مالی می تواند با افزایش سرمایه هم میزان پوشش های خود را ارتقاء دهد و هم در عملیات مالی حضور پر رنگ تری داشته باشد.

افزایش سرمایه بیمه دانا در شرایطی که همه چیز برای تکرار موفقیتهای گذشته فراهم است می تواند بهترین خبر برای سهامداران این شرکت باشد. هرچند که برخی شنیده ها مؤید این موضوع است اما زمان و میزان آن فعلاً مشخص نیست و البته باید این نکته را نیز اضافه کرد که شاید مدیران بیمه دانا بخشی از افزایش سرمایه این شرکت را بر مبنای تجدید ارزیابی دارایی ها قرار دهند که در این صورت با توجه به اضافه شدن زمینهای علی آباد به فهرست دارائیهای بیمه دانا شاهد یک فرصت استثنایی برای این مهم خواهیم بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار