افزایش شیوع کرونا دلتا و کاهش قیمت نفت

با تداوم نگرانی از افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان، قیمت نفت در دومین روز معاملات هفته نیز روند نزولی در پیش گرفت.

به گزارش رصد روز، به گزارش رویترز، از آنجا که نگرانی‌ها در خصوص کاهش تقاضا در پی افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بر انتظارات از اینکه تولیدکنندگان بزرگ به زودی عرضه خود را افزایش نخواهند داد سنگینی کرد، قیمت نفت روز سه‌شنبه باز هم کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از اینکه در اوایل جلسه معاملاتی به ۶۹دلار و ۷۷سنت در هر بشکه افزایش یافت، ۵۱سنت معادل ۰.۷درصد افت کرد و به کانال ۶۹دلاری در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال دستیابی به قیمت ۶۷دلار و ۶۶سنت در هر بشکه، با ۵۲سنت معادل ۰.۸درصد افت، به قیمت ۶۶دلار و ۷۷سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکر است که روز دوشنبه برنت ۱.۵درصد و وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا ۱.۷درصد سقوط را تجربه کردند.

از آنجا که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در حال افزایش است، ژاپن قرار است وضعیت اضطراری را در توکیو و دیگر مناطق تا تاریخ ۱۲سپتامبر تمدید کند و محدودیت‌ها را به هفت استان دیگر گسترش دهد؛ در حالی که در سیدنی به رغم تمدید قرنطینه، به نظر می‌رسد موارد ابتلا به طور مداوم در حال افزایش است.

پس از آنکه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) اعلام کردند که بازار نفت به عرضه بیشتر از میزان برنامه‌ریزی شده در ماه‌های آتی احتیاج ندارد، قیمت‌ها در اوایل جلسه معاملاتی آسیا اندکی بهبود یافت.

هفته گذشته، دولت جو بایدن، از گروه تولیدکنندگان خواست که برای مقابله با افزایش قیمت بنزین، که به نظر آنها تهدیدی برای بهبود اقتصاد جهانی است، تولید نفت را افزایش دهند.

اما پس از آن، نگرانی از احیای مجدد بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، وضعیت بازار را آشفته کرد.

تتسو اموری، مدیرعامل Emori Fund Management اذعان داشت: “احساسات بازار به طور کلی ضعیف است.”

وی در ادامه اظهار کرد: “فصل تقاضای بالای سوخت در نیمکره شمالی تقریبا به پایان رسیده، در حالی که شیوع بیماری همه‌گیر بهبود تقاضای جهانی سوخت را به تعویق انداخته است.”

از آنجا که پالایشگاه‌های مستقل چین به دنبال محدودیت سهمیه، بالا بودن موجودی ضعف سود، تولید خود را کاهش دادند، فرآوری روزانه نفت خام این کشور در ماه جولای به پایین‌ترین سطح خود از می ۲۰۲۰ سقوط کرد و باعث نگرانی در خصوص تقاضای ضعیف چین، بزرگترین واردکننده نفت در جهان شد.

همچنین از آنجا که شیوع مجدد کووید-۱۹ و وقوع سیل در چین باعث اختلال در کسب و کارها شد، رشد تولید کارخانه‌ای و خرده‌فروشی این کشور در ماه جولای کاهش یافت.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار