افزایش قابل توجه اعتماد مردم به بیمه البرز

به گزارش رصد روز ، تورم شدید سال ۱۴۰۰ که در نوع خود بی نظیر بود تبعات جدی برای معیشت مردم به همراه داشت و از این رو بسیاری از خدمات ارائه شده توسط بنگاهها از لیست ضروریات زندگی مردم خط خورد و به این جهت انتظار می رفت که در سال قبل با کاهش...

به گزارش رصد روز ، تورم شدید سال ۱۴۰۰ که در نوع خود بی نظیر بود تبعات جدی برای معیشت مردم به همراه داشت و از این رو بسیاری از خدمات ارائه شده توسط بنگاهها از لیست ضروریات زندگی مردم خط خورد و به این جهت انتظار می رفت که در سال قبل با کاهش قابل توجه نقدینگی و سود همراه باشیم. افزایش نرخ ارز و تسعیر هرچند که برخی کمبودها را در واحدهای تولیدی در صنایع مختلف برطرف کرد اما در این میان برخی شرکتها به واسطه نوع فعالیتشان هیچ ارتباطی با این مسئله نداشتند و باید با مدیریت مناسب مالی شرکت و سازمان متبوع خود را در مسیر سودسازی قرار می دادند. شرکتهای بیمه ای از جمله شرکتهایی بودند که در سال قبل مسیر پر چالشی برای سودسازی پیش رو داشتند و به نظر می رسید که تکرار اتفاقات خوب سنوات گذشته برایشان سخت باشد.

آنچه که در بیمه البرز ظی ۹ ماهه سال قبل رخ داد قابل توجه بود. این شرکت بیمه ای جدا از اینکه در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت سود خالص ۸ هزار و ۴۲۱ میلیارد دلاری شد ۴۶ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال حق بیمه صادر کرد که نسبت به دوره مشابه سال ۹۹ رشد ۶۶ درصدی داشت.

این شرکت بیمه ای همچنین ۲۲ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد که نسبت به دوره مشابه سال ۹۹ رشد ۷۳ درصدی را نشان میدهد.

این اتفاقات در کنار روند حرکتی مناسب بیمه البرز در بازار سرمایه نشان میدهد که اعتماد مردم به بیمه البرز بیش زا گذشته شده و این مسئله در شرایط فعلی اقتصادی حاکم بر مردم حائز اهمیت است.

نمره قبولی مردم به این شرکت بیمه ای در بازار سرمایه نیز نوید روزهای خوبی را می دهد. نماد البرز در بازار سرمایه در سه ماهه گذشته با وجود همه فراز و فرودهای این بازار رشد ۹.۵ درصدی داشت که می تواند مهر تأئیدی بر سطح اعتماد مردم به آن باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار