افشای اطلاعات سه نماد بورسی

شرکت اعتباری ملل اطلاعیه‌ای در گروه الف با موضوع «نتایج برگزاری مزایده» منتشر کرد که به دستور سازمان بورس اوراق بهادار، ملزم به ارائه صورتجلسه کمیسیون معاملات و اسناد تضامین مربوط به آن شده است.

به گزارش رصد روز، شرکت اعتباری ملل اطلاعیه‌ای در گروه الف با موضوع «نتایج برگزاری مزایده» منتشر کرد که به دستور سازمان بورس اوراق بهادار، ملزم به ارائه صورتجلسه کمیسیون معاملات و اسناد تضامین مربوط به آن شده است.

این مزایده در چارچوب مزایده عمومی املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری‌های مازاد موسسه اعتباری ملل انجام گرفته که در حال حاضر به نوبت سوم این معاملات رسیده است. در اطلاعیه این مزایده آمده بود: «موسسه ملل در نظر دارد سهام ۳ شرکت گروه توسعه اقتصاد ملل، سهامی فرش ایران و تامین سرمایه نوین و برخی از املاک خود به شرح زیر به‌صورت مزایده به برندگان تحت شرایط زیر واگذار کند. شرایط فروش به‌صورت نقدی و اقساط است و در صورت خرید نقدی مشمول ۵‌درصد تخفیف می‌شود.»
این مزایده از تاریخ ۱۸/ ۰۹/ ۱۴۰۰ شروع و در تاریخ ۲۷/ ۰۹/ ۱۴۰۰ پایان یافت، در نتیجه پس از بازگشایی پاکات پیشنهاد‌های دریافتی، ۱۰ فقره از املاک منتشر شده در آگهی برگزاری مزایده اعم از تجاری، مسکونی و اداری با توجه به آیین‌نامه کمیسیون معاملات به برندگان واگذار خواهد شد.

در خصوص سهام سه شرکت گروه توسعه اقتصاد ملل، سهامی فرش ایران و تامین سرمایه نوین هیچگونه پیشنهادی دریافت نشده است. بهای تمام شده املاک مذکور جمعا به مبلغ ۳۲۷۵‌میلیارد ریال و سود حاصل از این معاملات مبلغ ۱۲۸۶‌میلیارد ریال در دفاتر موسسه ثبت شد. نحوه تسویه تماما به‌صورت اقساطی خواهد بود و گفته شده که تضمین‌های دریافت شده حداقل ۵‌درصد قیمت پایه مزایده مجموعا معادل ۲۲۹‌میلیارد ریال به‌صورت نقدی واریز شده است.

یکی دیگر از اطلاعیه‌های گروه الف روز گذشته از سوی شرکت شوکوپارس منتشر شد که در آن خبر از «دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌درصد در نرخ فروش محصولات» خود داده است.

طبق این اطلاعیه مراجع صادر‌کننده مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران و مصوبات داخلی شرکت بوده که بر اساس آن سه محصول شکلات‌های صبحانه ۲۰۰ گرمی، گز‌های سه کیلویی و اسمات قلبی و ماشین به طور متوسط ۲۵‌درصد افزایش قیمت دریافت کرده اند. در این ارتباط گفته شده است «افزایش نرخ مواد اولیه و سایر نهاده‌های تولید و اثر آن بر بهای تمام شده محصولات» موجب رشد قیمت شده است.
شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس هم در یک اطلاعیه گروه ب خبر از برنامه خود برای انتشار اوراق بدهی داده است. گفته شده که مطابق نامه شماره ۱۲۲/ ۹۵۷۳۴ مورخ ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ موافقت اصولی انتشار اوراق اجاره مبتنی بر سهام به میزان ۷هزار‌میلیارد ریال با نرخ اسمی ۱۸‌درصد صادر شد. درباره شیوه بازپرداخت این اوراق هم عنوان شده است «در طی دوره انتشار اوراق، مبالغ اجاره مطابق هر ۶ماهه بازپرداخت و در سررسید اصل اوراق بازپرداخت خواهد شد.»
در این اطلاعیه گفته شده است، با توجه به برنامه‌ریزی طرح‌های توسعه در شرکت‌های زیرمجموعه، تامین مالی پروژه‌ها محل اصلی کاربرد منابع احصا شده خواهد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط