افشای سند برداشت مکرر از صندوق های دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۱ و بازنگرداندن مبالغ

مدتهاست که دانشگاه آزاد اسلامی از مشکلات مالی رنج می برد. در این گزارش به افشای سند برداشت مکرر از صندوق های دانشگاه آزاد اسلامی از سال 91 و بازنگرداندن مبالغ خواهیم پرداخت. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مدتهاست که دانشگاه آزاد اسلامی از مشکلات مالی رنج می برد. مشکلاتی که سوءمدیریت مهمترین رکن تشکیل دهنده آن است و افشای سند درباره مسائل مختلف دانشگاه که برخی از آنها به موارد مالی اشاره دارد مبین همین موضوع است. شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد که بسیاری از دانشگاههای کشور به خصوص دانشگاه آزاد با مشکل وصول شهریه روبرو شود این موضوع در نامه ای که توسط  مجید مشکینی معاون توسعه مدیریت و منابع به سرپرستان برخی از واحدهای کشور در فروردین سال جاری زده شده به چشم می خورد. در این گزارش به افشای سند برداشت مکرر از صندوق های دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۱ و بازنگرداندن مبالغ خواهیم پرداخت.

 

افشای سند برداشت مکرر از صندوق های دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۱ و بازنگرداندن مبالغ

 

این نامه در زمانی به مدیران واحدهای مختلف زده می شود که مطابق با نص نامه نگرانی هایی در خصوص استفاده از نقدینگی صندوق ذخیره کارکنان برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه به وجود آمد. مسئله نگران کننده ای که در بند ۲ این نامه به آن اشاره شده استناد به اطلاعات مالی دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۱ است که به موجب آن برداشت هایی از صندوق های مخنلف دانشگاه همانند صندوق ذخیره ای و در موارد کمتری از صندوق ذخبره کارکنان صورت گرفته که تاکنون بخشهایی از آن به صندوق ها بازگردانده نشده است. مبلغ برداشت های مذکور در ۷ سال گذشته ارقام قال ملاحظه و عمده ای را در بر می گرفته که تماماً بدون نظارت ناظران مالی دانشگاه اعم از خزانه داری و حسابرسی دانشگاه بوده و و نشانی هم از گزارش اختصاصی از اینگونه موارد در صورتجلسات هیئت امناء محترم قابل ردیابی نیست.

 

 

اینکه شیوه برداشت از صندوق های مورد اشاره معاون توسعه و مدیریت و منابع دانشگاه به چه شکلی بوده که در گزارشات و صورتجلسات هیئت امناء قابل ردیابی نیست خود موصوعی است که نظارت دقیق تر را بر دانشگاه آزاد اسلامی می طلبد. همین چند وقت پیش بود که بسیاری از کارکنان و اساتید دانشگاه به وایسطه مسائل مربوط به حقوق و دستمزد در برابر مجلس شورای اسلامی و دانشگاه آزاد دست به تحصن زدند هرچند که برخورد منفعلانه مدیران دانشگاه با کارکنان و و اساتیدی که در این تحصن شرکت کرده بودند جای تأمل بسیار دارد.

در بخش پایانی  افشای سند برداشت مکرر از صندوق های دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۱ و بازنگرداندن مبالغ می خوانیم ؛  حیف و میل منابع و نبود گزارشات مستدل مبنی بر خروج حجم قابل توجهی از نقدینگی و در کنار آن مشکلات اساتید و کارکنان دانشگاه در خصوص میزان حقوق و دستمزد این موضوع را مطرح می کند که اگر این میزان از نقدینگی از دانشگاه در یک فرآیند مستمر خارج نمی شد شاید امروز وضعیت بهتری در دانشگاه حاکم بود و این گونه شاهد فریاد مظلومانه و حق طلبانه آنان نبودیم. هرچند که این مسئله طی هفت سال اتفاق افتاده اما حالا که اسناد آن فاش شده انتظار می رود نهاد نظارتی به شیوه ای محکم به ماجرا ورود کند تا فضای علمی کشور با چنین مسائلی به حاشیه کشیده نشود.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید:

 

آیتم های عجیب و غریب حقوق ۳۷ میلیون تومانی یک مدیر دانشگاه آزاد در روزهای کرونا + سند

افشای اسناد یک تبعیض آشکار در گزینش برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قربانی تبعیض و تصمیمات غلط مدیریتی

افشای سند یک فروپاشی در دانشگاه آزاد اسلامی

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار