انتشار لیست ابربدهکاران بانکی شوخی گرفته شد / خاندوزی دستور داد نه پیشنهاد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هرچند که انتقادات زیادی به سیاستهای اقتصادی احسان خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد وارد است اما برخی اتفاقات از زمان روی کار آمدن او برای فعالات حوزه اقتصادی خوشایند بود که از آن جمله انتشار صورتهای مالی بانکها و بی...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هرچند که انتقادات زیادی به سیاستهای اقتصادی احسان خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد وارد است اما برخی اتفاقات از زمان روی کار آمدن او برای فعالات حوزه اقتصادی خوشایند بود که از آن جمله انتشار صورتهای مالی بانکها و بیمه های دولتی را می توان نام برد. مسئله ای که سبب شد تا بسیاری به نقاط ضعف و قوت در مدیریت دولتی یکی از مهمترین ارکان اقتصادی پی ببرند. اما احسان خاندوزی در چند وقت اخیر دستور مهمی را مبنی بر انتشار لیست ابربدهکاران بانکی در سایت بانکها را صادر کرد. موضوعی که روند تقنینی اعطای تسهیلات به این افراد و چرخه مالی آنها را با بانک شفاف می نماید. اما بررسیها نشان می دهد که بانکها از زمان ابلاغ دستورالعمل انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی هیچ اقدامی را در این زمینه انجام نداده اند و هیچ شفافیتی در این زمینه ایجاد نشده است.

در این باره برخی از بانکها نه تنها اقدامی انجام نداده اند بلکه در جدیدترین بررسیها مشخص می شود که برای این افراد مهلتی جهت تسویه بخشی از معوقاتشان در نظر گرفته اند و برخی از بانکهای دولتی پا را فراتر گذاشته و از سازش با افرادی که تسهیلات کلان دریافت کرده اند و با بررسیهای صورت گرفته جزو ابربدهکاران بانک هستند صحبت می کنند.

چنین اتفاقی قطعاً عدالت نظام بانکی را زیر سؤال خواهد برد زیرا تماسها و اقدامات بانکها در خصوص سایر مشتریان هرگز قابل مقایسه با مماشات آنها با ابربدهکاران نیست. اقدامات مدیران بانکی در خصوص مشدود نمودن حساب ضامنین افرادی که تسهیلات خرد دریافت کرده و چندماهی موفق به پرداخت اقساط آن نشده اند نشان می دهد که برشهای دلخواه از اجرای مقررات در نظام بانکی کشور در جریان است که بذر بی عدالتی را می کارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار