انواع بیمه های عمر را بشناسیم

به گزارش اختصاصی رصد روز ، با گذشت عمر چند دهه ای صنعت بیمه در کشور اما هنوز محورهای با اهمیتی از آن برای مردم پوشیده است. به باور برخی بیمه عبارت است از پوشش درمانی یک سازمان خاص که در پایان خدمت ۳۰ سال به یک فرد مزایا و پاداش پرداخت می‌...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، با گذشت عمر چند دهه ای صنعت بیمه در کشور اما هنوز محورهای با اهمیتی از آن برای مردم پوشیده است.
به باور برخی بیمه عبارت است از پوشش درمانی یک سازمان خاص که در پایان خدمت ۳۰ سال به یک فرد مزایا و پاداش پرداخت می‌کند و حقوق بازنشستگی برایش در نظر گرفته می شود. این برداشت ناقص از ظرفیت بیمه باعث شده تا بسیاری از مردم با محورهای مختلف صنعت بیمه آشنایی کافی نداشته باشند و در نتیجه از آن بهره‌مند نیستند.

بیمه عمر و انواع آن 

بیمه عمر یکی از رشته های قابل توجه و با اهمیت است که برای فرد بیمه‌گزار دارای مزایای متنوع و مختلفی می باشد. اما این رشته با اهمیت صنعت بیمه با انبوهی از اطلاعات اشتباه و یا ناقص باورپذیری مطلوب را ایجاد نکرده و در نهایت بسیاری از مردم هنوز با آن به درستی آشنا نیستند.
سوالات بیشماری که در زمینه بیمه عمر وجود دارد نشان می‌دهد که عدم پوشش اطلاع رسانی کافی در این مورد باعث شده تا بسیاری از مردم سؤالات خود را بدون پاسخ ببینند.
بیمه گزار بیمه عمر از مزایای قابل توجهی برخوردار می شود و چنانچه شخص بیمه‌گزار به هر علتی فوت کند این مزایا شامل خانواده و وراث وی خواهد شد به همین دلیل است که عمدتاً قراردادهای این شاخه از صنعت بیمه طولانی مدت و گاهاً تا ۳۰ سال دیده می شود.
جدا از اینکه شخص بیمه گزار از مزایای متعددی بهره مند خواهد شد می تواند از سایر امتیازات مانند سرمایه گذاری در این بیمه استفاده کند ولی قبل از پرداختن به این مقوله باید با انواع بیمه های عمر آشنا شد.

بیمه عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه عمر و سرمایه گذاری از انواع بیمه های عمر هستند که هر کدام مزایای منحصر به خود را دارند.

در بیمه عمر زمانی ذینفعان و خانواده بیمه گزار پس از فوت وی خواهند توانست از مزایا و امتیازات آن استفاده کنند به این صورت که وقتی بیمه گزار مدت مشخصی را برای بیمه عمر تهیه می کند چنانچه طی آن مدت شخص فوت کند مقدار مشخصی تحت عنوان سرمایه فوت به ذینفعان وی پرداخت می‌شود.

در بیمه تمام عمر پس از فوت بیمه گزار سرمایه فوت آن به ذینفعان وی خواهد رسید لازم به ذکر است تفاوت این نوع بیمه عمر با بیمه عمر زمانی توضیح این مطلب است که در بیمه تمام عمر ذینفعان و خانواده بیمه گذار تنها پس از فوت وی می توانند از مزایای بیمه عمر استفاده نمایند.

اما بیمه عمر مانده بدهکار از جمله بیمه هاییست که برای اشخاص و سازمانها مزایای قابل توجهی دارد در این بیمه چنانچه فردی از یک سازمان وام و تسهیلات دریافت کرده باشد و قبل از اتمام اقساط فوت کند بیمه سایر اقساط وی را پرداخت خواهد کرد. این مسئله سبب می شود تا چنانچه تضمینی جهت پرداخت اقساط از سوی بیمه گذار وجود داشته باشد توسط نهاد یا سازمان ارائه دهنده تسهیلات ضبط نشود.

 

بهترین نوع بیمه عمر

 

بیمه عمر و سرمایه گذاری، اگر کسی بخواهد بیمه عمر را بشناسد و از آن استفاده کند قطعاً باید از پوشش این بیمه استفاده نماید. همانطور که از نام آن مشخص می شود با هدف سرمایه گذاری صورت میگیرد و جدا از مزایای زیاد در زمان حیات و ممات امتیازات خوبی برای خانواده بیمه گذار و ذینفعان وی دارد. بیمه گذار در این بیمه در پایان مدت قرارداد مبلغی را تحت عنوان اندوخته سرمایه از شرکت بیمه دریافت و چنانچه فوت کند خانواده و ذینفعان وی این سرمایه را دریافت خواهند کرد.

در گزارشات بعدی راجع به مزایای استفاده از بیمه عمر صحبت خواهیم کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار