انواع نوشابه گران شد

همزمان با شروع تابستان قیمت یکی از پرمصرف‌ترین کالا‌های این فصل یعنی انواع نوشابه‌های گازدار تا ۲۰درصد افزایش یافت.

به گزارش رصد روز ،مشاهدات نشان می‌دهد با اینکه قیمت بیشتر نوشابه‌های گازدار موجود در سوپرمارکت‌ها از برند‌های مختلف هنوز قیمت قبلی یعنی ۱۲هزارو۵۰۰ تومان است، اما بازار، خود را برای قیمت جدید انواع نوشابه‌ها آماده کرده است.

سوپرمارکت‌ها سفارش‌های جدید خود را ۲۰درصد گران‌تر از خرید‌های قبلی خود تحویل گرفته‌اند و این تغییر قیمت که از دوهفته پیش انجام شده، از همین روز‌ها در سطح مصرف این محصول پرطرفدار اعمال می‌شود.

از ابتدای تابستان تمام شرکت‌های تولیدکننده نوشابه قیمت‌های جدید محصولات خود را اعلام کرده‌اند که بر این اساس قیمت مصرف‌کننده برای نوشابه خانواده از ۱۲هزارو۵۰۰ تومان به ۱۴هزارو۳۰۰ تومان، بطری‌های ۳۰۰میلی‌لیتری از ۴هزارو۴۰۰ به ۵ هزار تومان، شیشه ۲۵۰میلی‌لیتری از ۵هزارو۵۰۰ به ۶ هزارو۵۰۰ و قوطی ۳۳۰میلی‌لیتری از ۷هزارو۱۰۰ تومان به ۸هزارو۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

در طول سال گذشته نیز قیمت نوشابه ۳برابر شد و فقط در ۶‌ماه اول پارسال این محصول تا ۱۲۵درصد گران‌تر شد. این افزایش قیمت در کنار تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا در کشور، یکی از دلایل کاهش ۳۰درصدی تقاضا برای این محصول بود، اتفاقی که با گرمای بی‌سابقه امسال رخ دادن آن بعید به‌نظر می‌رسد.

ایران در گرم‌ترین تابستان نیم‌قرن اخیر به سر می‌برد و قطع گسترده و مکرر برق در مناطق مختلف پایتخت و دیگر شهر‌های کشور تحمل این گرما را برای مردم دشوارتر کرده است، در چنین شرایطی قطعا برخلاف سال گذشته مصرف انواع نوشیدنی‌های خنک روند افزایشی خواهد داشت و این تغییر قیمت هزینه بیشتری را به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند.

قیمت نوشابه شب عید هم افزایش یافته بود و از ابتدای امسال این کالا با قیمتی متفاوت از زمستان پارسال به بازار عرضه شد. اسفندماه پارسال قیمت انواع نوشابه بین ۲۰تا۴۰درصد در بازار افزایش یافت و حالا با رشد حدود ۲۰درصدی، باز با قیمت‌های جدیدی برای این کالا مواجه هستیم که گرچه نخستین افزایش قیمت رسمی نوشابه در سال جدید محسوب می‌شود، دومین تغییر قیمت واقعی آن از ابتدای سال است.

قیمت نوشابه‌های قوطی ۳۳۰میلی‌لیتری تا بهمن‌ماه سال گذشته ۴تا۵هزارو۵۰۰ تومان و قیمت بطری ۱.۵لیتری نوشابه خانواده بین ۱۰هزارو۹۰۰ تا ۱۲هزار تومان بود.

جدول پیوست این مطلب براساس مشاهدات روز گذشته خبرنگار همشهری در چند سوپرمارکت تنظیم شده و نرخ‌های قبلی این محصول را نشان می‌دهد.

جدول قیمت

همشهری آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار