اهمیت صدور اوراق سپرده سرمایه گذاری بانک کشاورزی با نرخ سود ۲۳ درصد

در موضوع افزایش نرخ سود سپرده ها باید به این مسئله به دقت توجه کرد که حمایت از سرمایه مردم و تلاش در جهت تقویت آن مهمترین علت افزایش نرخ سود سپرده هاست و این مسئله خصوصاً برای اقشار کم درآمد می تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد. در این ...

در موضوع افزایش نرخ سود سپرده ها باید به این مسئله به دقت توجه کرد که حمایت از سرمایه مردم و تلاش در جهت تقویت آن مهمترین علت افزایش نرخ سود سپرده هاست و این مسئله خصوصاً برای اقشار کم درآمد می تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد. در این راستا بانک کشاورزی نیز اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) بانک با نرخ سود ۲۳ درصد کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، در دو سال گذشته علیرغم همه تمهیداتی که برای تقویت بازار سرمایه به عنوان بزرگترین رکن بازار پولی و معاملاتی کشور لحاظ شد نتیجه ای که باید به دست نیامد و همین مسئله گلایه هایی را نزد فعالان بازار سرمایه ایجاد کرد. کاهش سرمایه و نبود راهکار مؤثر جهت تقویت نقدینگی سهامداران باعث خروج قابل توجه پول از بازار سرمایه شد و این مسئله در کنار افزایش نرخ ارز و کالاهای اساسی رسیدن به راهکاری جامع جهت صیانت از سرمایه مردم را اجتناب ناپذیر می کرد. افزایش نرخ تورم در کنار ثابت ماندن نرخ سود بانکی عملاً سرمایه گذاران را جذب بازار داخلی نمی کرد و همین موضوع بیشترین فشار را بر دوش نظام اقتصادی کشور می گذاشت.

در این میان نقش حمایتی بانکها در جهت حمایت از تولید و جذب سرمایه برای چابک سازی واحدهای تولیدکننده بیش از گذشته احساس می شد و اگرچه در این باره برخی نقدهایی دارند اما به باور برخی کارشناسان اقتصادی موضوع افزایش نرخ بهره یا نرخ سود سپرده بانکی در شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است.

در موضوع افزایش نرخ سود سپرده ها باید به این مسئله به دقت توجه کرد که حمایت از سرمایه مردم و تلاش در جهت تقویت آن مهمترین علت افزایش نرخ سود سپرده هاست و این مسئله خصوصاً برای اقشار کم درآمد می تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد. در این راستا بانک کشاورزی نیز اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) بانک با نرخ سود ۲۳ درصد کرد.

این اقدام بانک کشاورزی با توجه به ماهیت مشتریان و نوع تقاضای آنها برای ارتقای بخش کشاورزی که ظرفیت قابل توجهی در افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی دارد قابل اهمیت و تبیین است. برای روشن موضوع بهترست تا تعریفی از اوراق سپرده گذاری داشته باشیم؛

اوراق گواهی سپرده، که دارای نحوه خرید مخصوص می باشد، اوراق بهاداری است که، دارای سررسید معین بوده و با سود ثابت به متقاضیان عرضه می گردد. پرداخت سود این سپرده ماهانه و نرخ سود این سپرده بنا بر اعلام بانک مرکزی، ۲۳درصد و با نرخ شکست ۱۰ درصد خواهد بود.

از مزایای اوراق سپرده باید به این نکات اشاره کرد؛

این اوراق از این جهت حائز اهمیت هستند که دارای نرخ سود بالا بوده و از این بابت می تواند نسبت به سپرده بانکی، سرمایه افراد را تا حدی از خطر کاهش ارزش پول دور نگه دارد و همینطور در این شرایط که بانک ها برای پذیرفتن ضامن معتبر بسیار سختگیری می کنند، می تواند به عنوان ضامن وام شخص در اخذ تسهیلات بانکی باشد.

مزایای اوراق سپرده سرمایه گذاری بانک کشاورزی؛

این اوراق به صورت الکترونیکی، با نام، با سررسید حداکثر یک ساله و نرخ سود سالانه ۲۳ درصد از تاریخ خرید خواهد بود و سود علی الحساب این اوراق به صورت ماهانه و معاف از مالیات و مدت زمان سپرده گذاری یک ساله می باشد و تمام اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال می توانند به صورت الکترونیکی نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

مردم چه می گویند؟

بررسی نکته نظرات مردم در رسانه ها مشخص می کند که بسیاری بر این باورند که در شرایط فعلی افزایش نرخ اوراق سپرده می تواند برای تضمین ثابت ماندن ارزش پولشان مفید به فایده باشد خصوصاً وقتی این مسئله در کنار کاهش ارزش دارائیها در بازار سرمایه مقایسه می شود حمایت بیشتری را از سمت مردم می بیند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار