ایجاد صندوق بازارگردانی اختصاصی برای سهام عدالت

صندوق بازارگردانی اختصاصی برای سهام عدالت ایجاد می‌ شود

به گزارش رصد روز، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبرداد: صندوق بازارگردانی اختصاصی برای سهام عدالت ایجاد می‌شود.

 مجید عشقی، در مورد ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مرتبط با سهام عدالت و اینکه الگوی مدیریت این شرکت‌ها آیا تعاونی سهام عام و یا الگوی دیگری خواهد بود، گفت: الان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس حضور دارند و مانند صدها شرکت‌ سرمایه‌گذاری که در بورس هستند و فعالیت می‌کنند.

عشقی در مورد اینکه تفاوت شرکت‌های سرمایه‌گذاری معمولی با سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت این است که شرکت‌های دیگر سهامدار عمده و مدیریت حرفه‌ای دارند، گفت: در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تعریف شده است که متولی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است و این یک کانون تخصصی است که وظایفی را باید بر عهده بگیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وقتی مجامع و انتخابات شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری عدالت برگزار شود، شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری معمولی به فعالیت خود ادامه خواهند داد، لازم است یکسری هماهنگی‌ها بین سهامداران عمده انجام شود که این هماهنگی می‌تواند در کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی صورت گیرد.

وی گفت: به نظر می‌رسد مدل ایده‌ال در مورد اداره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اعمال مدیریت از طریق کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هماهنگی بین خودشان خواهد بود.

رییس سازمان بورس در مورد اینکه کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدعی هستند ۲ هزار میلیارد تومان از پول شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای بازارگردانی برداشته شده، در حالی که سهام استانی از ۱۰۰ تومان روز عرضه به ۶۰ تومان رسیده است گفت:‌ در واقع روش قبلی مدیریت سهام عدالت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایراداتی داشت و آسیب‌هایی وارد کرد که به نحوه اجرا بستگی داشت، در بسته‌ای برای سهام عدالت پیش‌بینی شده است که سهام شرکت‌های استانی از طریق یک صندوق بازارگردانی اختصاصی مدیریت شود و معضل افت قیمت بازار آنها را رفع کنند.

عشقی تأکید کرد: ارزش سهام شرکت‌های استانی باید به ارزش ذاتی برسد و معاملات شرکت‌های استانی روان شود و صندوق اختصاصی بازارگردانی برایشان ایجاد می‌کنیم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار