این خبر امروز بازار طلا را متلاشی کرد!

بازده اوراق قرضه ایالات‌ متحده در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود.

به گزارش رصد روز، قیمت طلا امروز در محدوده‌ای معامله شد، زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند. قیمت طلا در روز گذشته تا ۲۱۹۱ دلار هم رسید، اما امروز در لحظه تنظیم این گزارش به ۲۱۸۱ دلار رسیده است.

بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که سفارش‌ها برای کالاهای تولیدی ایالات‌متحده در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافته است، در حالی که هزینه‌های تجاری برای تجهیزات نشانه‌های اولیه بهبود را نشان می‌دهد.

قیمت طلا در هفته گذشته پس از اینکه سیاستگذاران فدرال رزرو اعلام کردند که با وجود بالا بودن تورم اخیر، همچنان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را تا سه چهارم درصد کاهش دهند، به بالاترین حد خود رسید. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که سه کاهش نرخ بهره را برای سال جاری در نظر گرفته است.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران به احتمال ۷۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در جلسه قبل از ۸۳۵.۳۳ تن در روز دوشنبه ۰.۶۲ درصد کاهش یافت و به ۸۳۰.۱۵ تن رسید. در همین حال، داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه فوریه حدود ۴۸ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از نوامبر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۲۴.۴۲ دلار ثابت ماند، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳.۷۰ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۹۰.۹۸ دلار رسید.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافته است که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود.
آستن گولسبی، رئیس بانک فدرال شیکاگو گفت که در جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو هفته گذشته، سه کاهش نرخ بهره را برای سال جاری انجام داد. در همین حال، لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو هشدار داد که بانک مرکزی ایالات متحده باید با دقت عمل کند و تصمیم می‌گیرد که چه زمانی کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

چین و سایر بانک های مرکزی دنیا همچنان به خرید طلا ادامه می دهند. حرکت‌های اخیر نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ ژاپن، تایوان و ترکیه به همراه انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا باعث جذابیت فزاینده طلا شده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط