بازار سکه به کدام سو می رود؟

به گزارش رصدروز، بازار طلا و سکه روز گذشته اندکی افت قیمت داشت و به همین جهت برخی اعتقاد دارند که نگهداری سکه چندان منطقی نیست. قیمت طلای جهانی تحت تاثیر عقب‌نشینی موقت شاخص دلار آمریکا و همچنین آمار جدید از منفی شدن رشد اقتصادی این کشور،...

به گزارش رصدروز، بازار طلا و سکه روز گذشته اندکی افت قیمت داشت و به همین جهت برخی اعتقاد دارند که نگهداری سکه چندان منطقی نیست.

قیمت طلای جهانی تحت تاثیر عقب‌نشینی موقت شاخص دلار آمریکا و همچنین آمار جدید از منفی شدن رشد اقتصادی این کشور، حدود یک درصد افزایش داشت و به بالای مرز ۱۹۰۰ دلار برگشت. اما طولی نکشید که فضای مثبت از بازار دور شد و این فلز گرانبها مجددا به زیر مرز یادشده بازگشت. به‌این ترتیب هفته گذشته دومین هفته نزولی متوالی برای طلای جهانی با عملکرد هفتگی منفی ۸۴/ ۱ درصدی رقم خورد.

با وجود اینکه در اکثر روزهای آوریل ۲۰۲۲ طلای جهانی بالای مرز حساس مذکور بود، با این حال این فلز گرانبها در ماه آوریل دومین بازدهی منفی ماهانه در سال جاری را با رقم منفی ۸۶/ ۲درصد به ثبت رساند. به عقیده برخی از کارشناسان این بازار، تب تورم و نگرانی‌های موجود از شرایط بحران اوکراین و تاثیرات آن بر قیمت‌ها و بازار جهانی مانع از افت هر چه بیشتر طلا شده است.

بازار طلا و سکه روز شنبه روندی مخالف نرخ دلار آزاد طی کرد. در واقع سکه امامی روز گذشته با توجه به وجود تمایلات صعودی در بازار ارز داخلی اندکی افت قیمت را شاهد بود اما در بالای مرز حساس ۱۳ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. علاوه بر این لازم به ذکر است که باقی ماندن بهای طلای جهانی در زیر سطح مهم ۱۹۰۰ دلار باعث شد تا فاصله بین ارزش ذاتی و بازار این سکه همچنان در سطوح بالای ۶۰۰ هزار تومان باقی بماند.

برخی از کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که سکه شانس زیادی برای رشد بیشتر ندارد. در واقع این عده باور دارند که با توجه به حباب سنگین سکه، نگهداری آن چندان منطقی نیست و معامله‌گران تنها به دنبال فرصت مناسبی برای فروش ذخیره فلز گرانبهای داخلی خود هستند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط