بازار مسکن به دلیل رکود فرسایشی شد

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان “بازار مسکن به دلیل رکود فرسایشی شده است” توصیه‌های مهمی را به مردم در خصوص ورود به بازار مسکن ارائه کرد. به گزارش رصد روز ، داوود بیگی‌نژاد در خصوص وضعیت بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها در ای...

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان “بازار مسکن به دلیل رکود فرسایشی شده است” توصیه‌های مهمی را به مردم در خصوص ورود به بازار مسکن ارائه کرد.

به گزارش رصد روز ، داوود بیگی‌نژاد در خصوص وضعیت بازار مسکن و کاهش قیمت‌ها در این بخش، اظهار کرد: کاهش قیمت مسکن به دلیل تخفیفی است که مالکان می دهند.

وی با بیان این‌که هیچ اتفاقی نیفتاده که با استناد به آن بگوییم قیمت مسکن کاهش یافته است، ادامه داد: رکود بازار مسکن به قدری فرسایشی شده که یک عده‌ای نیازمند سرمایه هستند و باید سرمایه در گردش ایجاد کنند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: نمی‌توانیم درصد مشخصی را برای کاهش قیمت مثلا ۲۰ درصد اعلام کنیم، اما قیمت مسکن به‌قدری افزایش یافته که توانایی خرید را کاهش داده است. کسانیکه می‌خواهند از موجودی در اختیار (املاک )سرمایه جذب کنند، مجبورند متفاوت‌تر از قبل درباره قیمت‌ تصمیم‌گیری کنند.

بیگی‌نژاد با بیان این‌که نمی‌توانیم این کاهش قیمت را به همه مناطق کشور تعمیم دهیم، گفت:‌اما رکورد در بازار مسکن به دلیل قیمت‌ها بالا حاکم شده است. اقتصاد مسکن تابعی از اقتصادهای دیگر است؛ نرخ دلار کاهش یافته و تردد افراد زیاد شده که می‌تواند دلیلی برای این مقدار کاهش قیمت باشد.

وی در عین حال با اشاره به این‌که کاهش قیمت مسکن به واسطه نیاز مالکان اتفاق افتاده و شاهدیم در مصالح ساختمانی کاهش قیمت نداشته‌ایم در پاسخ به این پرسش که توصیه شما به مردم در شرایط کنونی بازار مسکن چیست، اضافه کرد: مردم باید احتیاجات خود را در همان مقطعی که نیاز دارند در بازار مسکن تامین کنند. چراکه نوع نگاه مردم به مسکن سرمایه‌ای نبوده و مصرفی است. وقتی این‌گونه است باید نیاز را برطرف کنند.

به گفته وی، اما وقتی کسی می‌خواهد در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کند باید به سایر بازارهای اقتصادی توجه کند تا ببینید آیا ورود به این بخش صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک همچنین با یادآوری این‌که به اندازه‌ای عرضه در بازار مسکن اجاره‌ای کاهش یافته که مستاجران حق انتخابی ندارند، اظهار کرد: اگر مشاور املاک پیشنهادی -برای اجاره- داشت قطعاً مستاجر فایل بهتر با قیمت مناسب‌تر را انتخاب می‌کرد، امروز این اتفاق در بازار اجاره نمی‌افتد. وقتی یک مستاجر به بنگاه املاک مراجعه می‌کند و فایل بهتری وجود ندارد مجبور به ادامه با موجر قبلی است . در این مسیر نیز از ضرایبی که برای افزایش سقف اجاره‌بها استفاده کرده و قرارداد تمدید می‌شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار