بازگشت اعتماد به سهامداران خرد / آیا بورس عقب ماندگیها را جبران می کند؟

در پایان معاملات ‌شنبه بازار سهام، 316 نماد رشد قیمت داشتند و 142 نماد کاهش قیمت داشتند و شاخص کل بورس تهران با رشد 26 هزار و 500 واحدی در رقم یک میلیون و 247 هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 4 هزار و 500 واحدی ، رقم 369 هزار و...

به گزارش رصد روز ، در معاملات روز شنبه بورس، شاخص کل بورس ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد رشد کرد تا برای دومین روز متوالی کاری، روند صعود را طی کند.

در پیش گشایش بورس، تعداد نمادهای صف خرید ۱۹۵ نماد بود و ۲۶۰ نماد صف فروش داشتند. صنایع «خودرو» شامل شرکت‌هایی مثل سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو و «فلزات سنگین» شامل شرکت‌هایی مثل باما و ملی صنایع مس ایران بیشترین صف خرید را داشتند در سمت عرضه بازار، صنایع «بانک» شامل بانک‌هایی مثل آینده و شهر و «سرمایه‌گذاری‌ها» شامل شرکت‌هایی مثل هلدینگ ملی بیشترین صف فروش را داشتند.

در شروع معاملات بازار سهام، ارزش صف‌های خرید هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان و ارزش صف‌های فروش هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان بود. در ادامه معاملات بازار ارزش صف‌های خرید افزایش یافت و در دو ساعت ابتدایی معاملات، ۱۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد.

شاخص کل بورس تهران در ۱۵ دقیقه ابتدایی ۱۶ هزار واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و ۲۳۷ هزار واحد رسید. این روند صعودی ادامه یافت و در نهایت در پایان معاملات روز شنبه شاخص کل در رقم یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحد ایستاد.

رشد ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس

در پایان معاملات ‌شنبه بازار سهام، ۳۱۶ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۴۲ نماد کاهش قیمت داشتند و شاخص کل بورس تهران با رشد ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحدی در رقم یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۵۰۰ واحدی ، رقم ۳۶۹ هزار و ۵۲۷ واحد را ثبت کرد. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳۹۹ واحدی به ۱۵ هزار و ۹۹۴ واحد رسید.

فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس ایران) و خودرو (ایران خودرو) نمادهای سبزرنگ تاثیرگذار بر شاخص بودند.

بورس 24 آبان

بورس 24 آبان

تداوم رقم ۱۰ هزار میلیاردی ارزش معاملات

در معاملات شنبه، ارزش معاملات کل بازار سهام ۱۰ هزار و ۴۸۳ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته افزایش ۳.۲ درصدی را نشان می‌هد. ارزش معاملات خرد با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به روز گذشته به ۷ هزار و ۴۲۱ میلیارد تومان رسید تا برای دومین روز پیاپی رقمی بالاتر از ۷ هزار میلیارد تومان را ثبت کند.

ورود پول حقیقی به بورس پس از ۱۹ روز کاری

بورس در روز شنبه، پس از ۱۹ روز معاملاتی شاهد ورود پول‌های حقیقی بود. در معاملات امروز، خالص پول حقیقی ورودی ۶۳۹ میلیارد تومان بود. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و کاما (شرکت باما) اختصاص داشت.

امروز در سمت تقاضا، ۹۲ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۸ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۸۴ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۶ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

رشد ۱۳۳ درصدی ارزش صف‌های خرید

پس از آنکه بورس تهران در روز چهارشنبه شاهد رشد ۱۳۹ درصدی ارزش صف‌های خرید بود، امروز ارزش صف‌های خرید ۱۳۳ درصد رشد کرد و به رقم ۲ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان بالغ شد که بالاترین رقم از ۱۹ مهرماه تاکنون است.

در معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید بازار از ارزش صف‌های فروش بیشتر شد. آخرین بار در تاریخ ۲۰ مهرماه ارزش صف‌های خرید بیش از ارزش صف‌های فروش بورس بود.

همچنین برای چهارمین روز پیاپی بورس با کاهش عرضه همراه بود. ارزش صف‌های فروش در پایان معاملات امروز هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان بود که نسبت به روز کاری قبل ۲۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بازگشت وسپهر به بازار

در معاملات روز شنبه، نماد وسپهر (سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات) بازگشایی شد و قیمت آن ۱۵ درصد رشد کرد. در میان نمادهای با بیشترین حجم معاملات، وسپهر در رتبه سوم قرار گرفت و در میان نمادهای با بیشترین ارزش معاملات رتبه دوم به وسپهر اختصاص داشت.

بیشترین حجم معاملات بازار به خودرو (ایران خودرو) اختصاص داشت و پس از ایران خودرو، ونیرو (سرمایه‌گذاری نیرو) در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بیشترین ارزش معاملات بازار نیز به نماد ثشاهد (سرمایه‌گذاری شاهد) تعلق داشت که رقمی معادل ۴۰۸ میلیارد تومان بود. پس از ثشاهد، وسپهر (سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات)، ومعادن (سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات)، لپارس (کارخانجات پارس الکتریک) و وساپا (گروه سرمایه‌گذاری سایپا) به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

مطالب مرتبط