بازگشت قیمت اوراق وام مسکن به کانال ۱۲۰ هزار تومان

قیمت اوراق وام مسکن با نزدیک شدن به روزهای آخر سال کاهشی شده است. این موضوع در حالی رخ می دهد که بهای هر برگه وام مسکن در بهمن ماه امسال رکورد تاریخی بهای خود را شکست.

به گزارش رصد روز، قیمت اوراق وام مسکن با نزدیک شدن به روزهای آخر سال کاهشی شده است. این موضوع در حالی رخ می دهد که بهای هر برگه وام مسکن در بهمن ماه امسال رکورد تاریخی بهای خود را شکست.

 بهای وام مسکن در هفته های گذشته خبرساز شده بود و در بهمن ماه رکوردهای بی سابقه بر جای گذاشت. به طوری که قیمت هر برگه وام مسکن در اواخر بهمن امسال از ۱۷۰ هزار تومان عبور کرد و قیمتی را به ثبت رساند که پیش از این به خود ندیده بود.

با شروع اسفند قیمت وام مسکن کاهشی شد اما کاهش قیمت وام مسکن ادامه دار نبود و با رسیدن بهای هر برگه وام مسکن به کانال ۱۳۰ هزار تومان و قیمت حدود ۱۳۶ هزار تومان دوباره قیمت وام مسکن افزایشی شد و به کانال ۱۴۰ هزار تومان برگشت.

امروز دوباره قیمت وام مسکن کاهشی شد و این بار به کانال ۱۲۰ هزار تومان بازگشت. میانگین بهای هر برگه وام مسکن امروز ۱۲۶ هزار و ۳۱۳ تومان بود.

افراد برای اینکه بتوانند وام مسکن بدون سپرده گذاری و نوبت دریافت کنند باید به ازای هر یک میلیون تومان وام، دو برگه اوراق مسکن خریداری کنند و زوجین تهرانی برای دریافت سقف ۴۸۰ میلیون تومان وام مسکن باید ۹۶۰ برگه وام مسکن خریداری کنند.

با میانگین قیمت امروز هر برگه وام مسکن باید گفت که قیمت تمام شده وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن چیزی حدود ۱۲۱ میلیون تومان می شود.

گفتنی است بانک مسکن امکان خرید وام را به صورت نیم بها نیز فراهم کرده اما در این مدل زمان بازپرداخت وام نیم بها به جای ۱۲ سال ۸ سال است و نرخ سود آن به جای ۱۷.۵ درصد ۱۸ درصد محاسبه می شود.

بانک مسکن اعلام کرده است که اوراق نیم بهای وام مسکن را تا پایان امسال واگذار می کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار