بازیگران معروف هندی که اصالت ایرانی دارند+ عکس

به گزارش رصد روز، بازیگران ایرانی تبار سینمای بالیوود : هندوستان یکی از کشورهایی است که صنعت فیلمسازی در آن رونق بسیاری داشته و فیلم های بیشماری در طی سال به روی پرده سینما می رود و بازیگران بسیاری با حضور در فیلمهای مختلف به شهرت رسیده ا...

به گزارش رصد روز، بازیگران ایرانی تبار سینمای بالیوود : هندوستان یکی از کشورهایی است که صنعت فیلمسازی در آن رونق بسیاری داشته و فیلم های بیشماری در طی سال به روی پرده سینما می رود و بازیگران بسیاری با حضور در فیلمهای مختلف به شهرت رسیده اند که در این میان برخی از بازیگران مشهور، هویت ایرانی دارند.

این بازیگران یا متولد ایران بوده و یا دورگه ایرانی هندی هستند که در کنار بازیگران مطرح بالیوود نقش آفرینی کرده و مانند جان آبراهام یکی از بازیگران مطرح بالیوود محسوب می شوند. در این بخش فرهنگ و هنر بازیگران ایرانی تبار سینمای بالیوود را به همراه بیوگرافی مختصری از آنها را مشاهده می کنید.

۱.الناز نوروزی

بازیگران ایرانی تبار سینمای بالیوود، الناز نوروزی یکی از بازیگران جوان ایرانی در بالیوود است که در ۱۸ تیر ۱۳۷۱ در تهران متولد شد.

او در سال ۲۰۰ به آلمان مهاجرت کرده و پس از پایان دبیرستان به کشور هندوستان رفت و با فیلم پاکستانی پس باورکن، فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

بازیگران ایرانی هندی

۲.ماندانا کریمی

منیژه کریمی که بیشتر با نام هنری ماندانا کریمی در هند شناخته می شود متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۷ در تهران است. پدر او رضا و مادرش صبا نام دارد که هرد دو ایرانی الاصل هستند.

ماندانا کریمی فعالیت هنری خود را با مدلینگ آغاز کرده و سپس به بازیگری در بالیوود روی آورد. فیلم  چقدر باحال هستیم۳، فرار کن جانی و سریال عشق باز از کارهای این هنرپیشه ایرانی در هندوستان است.

بازیگران ایرانی هندی

۳.سانایا ایرانی

سانایا ایرانی یکی از بازیگران ایرانی متولد ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۳ در هندوستان است که علاوه بر بازیگری در صنعت مدلینگ نیز فعالیت می کند.

این هنرمند ایرانی الاصل بالیوودی در فیلم های مطرح نقش آفرینی کرده است که می توان به فیلمهای فنا و عشق من اشاره کرد.

بازیگران ایرانی هندی

۴.جان آبراهام

بازیگران ایرانی تبار سینمای بالیوود، جان آبراهام بازیگر، تهیه کننده و مدل مشهور بالیوودی است که دورگه ایرانی هندی می باشد. این هنرمند با نام ایرانی فرهان در سال ۱۹۷۲ در شهر بمبئی متولد شد.

پدر وی معمار و اهل هندوستان است اما مادرش متولد ایران و فیروزه ایرانی نام دارد.

فیلم سینمایی پسران هندی از مشهورترین کارهای او است و در فیلم هایی همچون حماسه بمبئی، اجبار، دیوونه بازی، کافه مدرس و خانه بتلا نقش آفرینی کرده است.

بازیگران ایرانی هندی

۵.مریم زکریا

بازیگران ایرانی تبار سینمای بالیوود، مریم زکریا خواننده و بازیگر بالیوودی است که در ۸ مهر ۱۳۶۴ در ایران متولد شد. او در کشور سوئد بزرگ شده و سپس به هندوستان مهاجرت کرد.

مریم زکریا پس از مهاجرت فعالیت خود را در فیلم های بالیوودی آغاز کرده و در فیلم هایی همچون فیلم فرنگی، نترس، عشق ۱۰۰%، مامور وینود و رودی راتور نقش آفرینی کرده است.

بازیگران ایرانی هندی

۶.بومان ایرانی

بومان ایرانی متولد ۲۱ نوامبر ۱۹۵۹ در بمبئی است. بومان ایرانی یکی از هنرمندان مشهور سینمای بالیوود شناخته می شود که در کنار بازیگران مطرح هندوستان مانند شاهرخ خان به ایفای نقشهای مختلفی پرداخته است.

اجداد این هنرمند سالها قبل از ایران به هندوستان مهاجرت کرده و مقیم این کشور شده اند.

از فیلم های معروف بومان می توان فیلم کوکتل، پی کی، یووراج، سه احمق و به مجموعه فیلم های دان  را نام برد.

بازیگران ایرانی هندی

۷.آریونا ایرانی

آریونا ایرانی یکی دیگر از هنرمندان ایرانی تبار در سینمای هندوستان است که در ۳ مه ۱۹۵۲ در هند متولد شد. این بازیگر و کارگردان اهل هند در فیلمهایی همچون ملکه مارها ۲، جگر، راجا و سه برادری، دل های شکسته، عاشق شدی، جان من تو بگو، رقص در موسم باران و مهارجه نقش آفرینی کرده است.

 

بازیگران ایرانی هندی

مطالب مرتبط