بانک ایران زمین ترجمه شفافیت اطلاعاتی خواهد بود

یکی از چالش های اصلی در مورد حرکت به سمت دیجیتالی شدن بانکها مربوط به نگاه سایر دستگاهها و مدیران بانکی است  نگاهی که در آن نمی توان به دنبال دستیابی به نقاط روشن بانکداری نوین بود.

به گزارش رصد روز ، اهمیت حرکت به سمت بانکداری دیجیتال جدا از اینکه در کشور موجب صرفه جویی در منابع انسانی و زمانی خواهد شد در دنیا نیز الگویی از تراکنش های شفاف را ایجاد می کند که می توان از آن به عنوان ظهور دوره جدید اقتصاد در بانکداری دنیا یاد کرد. ترکیبی از برنامه ریزی استراتژیک و سرمایه گذاری در تحقیقات علمی بنیادی به ایجاد زیرساختهای بین المللی شبکه های رایانه ای عمومی منجر می شود. کشورهای توسعه یافته سرمایه گذاری های زیادی را در زیرساختها انجام داده اند که به ساختمان فنی ظهورِ اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است. آزادسازی و تحول در ارتباطات از راه دور، با مقررات زدایی و آزادسازی در بخش مالی موازی شده است. فناوریهای جهانی سازی بازارهای مالی را تسهیل میکند.  اما حرکت به سمت بانکداری دیجیتال در کشور با کندی همراه است و اگر فعالیتهای بانک ایران زمین را در این زمینه حوزه از فعالیت سایر بانکها جدا کنیم مشاهده خواهیم کرد که اراده لازم در جهت شفافیت اطلاعاتی بانکهای کشور وجود ندارد.

یکی از چالش های اصلی در مورد حرکت به سمت دیجیتالی شدن بانکها مربوط به نگاه سایر دستگاهها و مدیران بانکی است  نگاهی که در آن نمی توان به دنبال دستیابی به نقاط روشن بانکداری نوین بود.

در واقع در بانکداری نوین بانکها ویترین شیشه ای تراکنش ها خواهند بود که در آن مسیر جابجایی معاملات به روشنی مشخص است و در این فرایند امکان پولشویی به حداقل ممکن می رسد.

 

بانک ایران زمین بانکداری دیجیتال شفافیت اطلاعاتی

 

بدون شک بخش بزرگی از زیانهای مالی کشور در سالهای گذشته مربوط به عدم زیرساخت لازم در بخش بانکی بوده که در آن طی فرآیندی تقریبا پیچیده مسیر تراکنشهای مشکوک پاک می شد.

دستیابی به این دانش در میان بانکهای کشور که با بانک ایران زمین شروع شده موجی از شفافیت اطلاعاتی را منجر خواهد شد که در آن امکان بسیاری از فرآیندهایی که طی آن اقتصاد کشور متضرر می شود نخواهد بود.

همکاری مستمر با فین تک ها و ارائه پلتفرم های لازم به آنها که از سال ۹۷ در بانک ایران زمین شروع شده حالا به منظور آگاهی بهتر از طریق رسانه های ارتباط جمعی مانند رادیو در اختیار ممخاطبان قرار می گیرد تا معرفی ساختار جدید بانکی در کشور با آگاهی مردم موازی باشد.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار