بانک ایران زمین رفرنس معتبر بانکداری دیجیتال

نگاه متفاوت بانک ایران زمین به حوزه بانکداری دیجیتال که در چندسال گذشته همیشه از ان گفته و شنیده شده چه علتی دارد و در این زمینه چه تفاوتهایی با ارائه چنین قالبی با سایر بانکها خواهد داشت؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نگاه متفاوت بانک ایران زمین به حوزه بانکداری دیجیتال که در چندسال گذشته همیشه از ان گفته و شنیده شده چه علتی دارد و در این زمینه چه تفاوتهایی با ارائه چنین قالبی با سایر بانکها خواهد داشت؟

 

بانک ایران زمین از نیاز به تغییر تا بایدهای آن

با شیوع ویروس کرونا مسئله ای که بیش از همه توجه بسیاری را به خود جلب کرد آمار تأسف برانگیز قربانیان کرونا در بانکها بود به طوریکه این مسئله بارها در رسانه ها بازتاب داشت. رعایت پروتکل ها اگرچه حالا سد محکمی در برابر این مسئله است اما بانکها به سبب فضای کاری و ارتباط مستمر با افراد مختلف همچنان یکی از کانونهای مهم در این زمینه هستند. از طرفی انجام تراکنش های بانکی نمی تواند به فراموشی سپرده شود زیرا این نیاز هر روزه واحدهای تولیدی ، سازمانهای دولتی و سایر افراد حقیقی است. شاید این مسئله بهتر از همه تلاشهای بانک ایران زمین برای حرکت به سمت بانکداری دیجیتال را تبیین کند.

تبیین بانکداری دیجیتال

در چندسال گذشته با واژه هایی به نام فین تک و استارت آپ کم و بیش آشنا شدیم اما حوزه کاربرد آنها در قالب پلتفرم های بانکی ناشناخته است و و از بانکداری دیجیتال تنها یک اسم بیشتر دیده و شنیده می شود تا تغییر رویکرد. اما لازم است بدانیم اصطلاح فین تک (FinTech) یا فناوری مالی  از ترکیب دو عبارت لاتین «Financial Services» به‌معنای خدمات مالی و «Digital Technology» به‌معنای فناوری دیجیتال حاصل شده است. در واقع این فناوری کمک خواهد کرد تا بانک ها بیشتر محل ارتباط با مشتری باشند تا ارائه خدمات بانکی. اما برای اینکار به یک مرکز داده احتیاج است که در ان جامعه آماری قابل ملاحظه ای برای ارائه خدمات بانکی حسب نیاز متفاوت هریک از مشتریان صورت گیرد که این مرکز داده توسط بانک زمین راه افتاده و در حال حاضر بزرگترین مرکز داده یا استاندارهای بین المللی در اختیار بانک است.

نخستین بانک دیجیتال در کشور

اگر بنا باشد که نیت رسیدن به بانکداری دیجیتال را مورد مداقه قرار دهیم حتما با مواردی مانند صرفه جویی در زمان ، استفاده بهینه از منابع انسانی ، شفافیت و تغییر کیفیت ارائه خدمات مد نظر خواهد بود. در واقع باید گفت متصدیان بانکی با گسترش این موضوع به خوبی در مسیر تغییر رویکرد ارائه خدمات قرار می گیرند و نظام بانکی با منابع پویاتری از افراد شاغل در این حوزه روبرو خواهد بود. این مسئله جدا از اینکه آورده مناسبی به لحاظ ارتقای سطح دانش افراد خواهد داشت با توجه به دستاوردهایش منشأ صرفه جویی عظیم مالی است و از طرفی شفافیت که مورد مطالبه همه شهروندان است در آن به خوبی صورت خواهد گرفت. بانک ایران زمین نخستین بانک دیجیتال کشور خواه بود که می تواند توسعه دهنده آن در کشور باشد و افتتاح نخستین پایلوت بانک دیجیتال که توسط بانک صورت خواهد گرفت مبدأ اتفاقات مثبتب در نظام بانکی است. در گزارشات بعدی پیرامون این موضوع بیشتر خواهیم گفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط