بانک ایران زمین و اهمیت توجه به بانکداری دیجیتال

مسئله بانکداری مدرن یا بانکداری دیجیتال کمی دیر البته در کشور شروع شد و این در حالیست که در بیرون مرزها این مسئله قدمت بیش از یک دهه ای دارد اما توسعه آن به صورت جدی از سال 2015 آغاز شد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، اگرچه مفهوم بانکداری دیجیتال در کشور تعریف درست و روشنی ندارد اما حرکت در مسیر تبیین این موضوع با شناخت زوایای مختلف آن از چندسال پیش تاکنون در دستور کار برخی بانکهای خصوصی قرار گرفته است. موضوعی که در بحث بانکداری دیجیتال باید به آن توجه کرد نیاز به این ایجاد و توسعه آن در کشور است که به گفته بسیاری از کارشناسان قادر خواهد بود تا ۴۰ درصد در هزینه های عملیاتی صرفه جویی کند. مسئله بانکداری مدرن یا بانکداری دیجیتال کمی دیر البته در کشور شروع شد و این در حالیست که در بیرون مرزها این مسئله قدمت بیش از یک دهه ای دارد اما توسعه آن به صورت جدی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد.

 

در آسیا اوج تمرکز بر بانکداری مدرن در فاصله سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ بود و در اروچا نیز می توان کشور انگلستان را مثال زد که در آن یک سوم از شعب بانکی تعطیل شدند و سایر شعبه ها نیز به این واسطه ساعت کاری خود را کاهش دادند. بانکداری از منظر نیاز مشتریان با سامانه های برخط که در ان شعب بانکی تیدیل به مشاوران کاربرها خواهند شد مهم ترین تحولی است که بعد از توسعه بانکداری مدرن یا دیجیتال در کشور ایجاد خواهد شد.

 

بخش زیادی از مراجعه کنندگان به شعب بانکی در بازه سنی ۲۴ تا ۲۵ قرار دارند که در دوره فناوری های نوین به جای مراجعه به بانکهای برای مرتفع کردن نیازهای بانکی خواهند توانست به شکل دلخواه خود از خدمات بانک استفاده نمایند. نسل جدیدی که با گسترش شبکه اطلاعاتی انتظارات جدیدی از دنیای پیرامون خود دارند که این مسئله حوزه وسیعی از تغییرات را شامل می شود. کاهش تقش شعب فیزیکی در دو بخش ارتباطی و تراکنشی دستاوردهای زیادی خصوصاً در دوره کرنا خواهد داشت.

 

به زبان ساده تر باید گفت که هزینه درباره بانکداری دیجیتال سرمایه گذاری مطمئنی برای آینده است که در آن مسیر دستیابی به شفافیت اطلاعاتی تسریع خواهد شد و بسیاری از ابهامات در حوزه اطلاعات بانکی از بین می رود. بانکداری دیجیتال در کشور البته با بانک ایران زمین معنی پیدا می کند. بانک ایران زمین در سه سال گذشته تلاش گسترده ای در جهت استقرار بانکداری دیجیتال در کشور انجام داده و در این زمینه نتایجی مانند استقرار پایگاه داده را به دست آورده که در چندماه آینده از آن بیشتر خواهیم شنید.

 

فاصله گرفتن از بانکداری سنتی و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال دو دستاورد مهم را که توسط بانک ایران زمین دنال می شود به همراه خواهد داشت. مهمترین موضوعی که این روزها به همت بانک ایران زمین در جهت معرفی بانکداری مدرن صورت میگیرد اختصاص برنامه های رادیویی و همینطور فعالیت در بستر صفحات مجازیست که با زبانی ساده به این مسئله می پردازد.

 

بانک ایران زمین به دلیل اهمیت این موضوع برای نظام بانکی کشور مدیران متخصصی را انتخاب که تمرکزشان تنها بر بانکداری دیجیتال است که این مسئله سبب خواهد شد تا حرکت در مسیر عصر جدید بانکداری با سرعت بیشتری صورت گیرد.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار