بانک سینا کاهش ۴۶۶ میلیارد ریالی تراز را ثبت کرد

بانک سینا در اردیبهشت ماه موفق نشد تراز خود را در فروردین ماه تکرار کند و عقب افتادگی 466 میلیارد ریالی حاصل تلاش این بانک در اردیبهشت ماه بود. بیشترین عقب ماندگی این مقدار در فروش اقساطی دیده می شود

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک سینا در حالی سال ۱۴۰۰ را شروع کرد که شروع خوب این بانک در ماه نخست سال جدید امیدواریهای زیادی را برای نظام بانکی و مجموعه بانک سینا خلق کرد. نراز مثبت هزار و ۴۸۶ میلیارد ریالی حکایت از شروع خوب و طوفانی این بانک در فروردین ماهی داشت که بسیاری از بانکهای بورسی کشور منتظر هرگز به آن دست پیدا نکردند و بعضاً با تراز منفی روبرو بودند. این بانک در فروردین ماه ۴ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال درآمد تسهیلات اعطایی داشت و ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال نیز سود سهام پرداختنی در کارنامه اش دیده می شود.

 

اردیبهشت ماه نیز اگرچه تراز بانک مثبت بود اما کاهشقابل توجهی در این تراز دیده می شود. ماه دوم سال جاری نیز با ثبت تراز مثبت هزار و ۱۹ میلیارد ریالی همراه بود که نسبت به تزاز فروردین ماه ۴۶۶ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال کاهش داشت.

 

گفتنی است بیشترین میزان کاهش درآمد تسهیلات اعطایی در اردیبهشت ماه در بخش فروش اقساطی دیده می شود. این در آمد برای بانک سینا در فروردین ماه بیش از ۴۲۸ میلیارد ریال بود که در اردیبهشت ماه با کاهش قابل ملاحظه به ۲۵ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال رسید.

 

مطالب مرتبط