بانک پارسیان بانک زیان آفرین / تراز منفی ۱۴ هزار میلیاردی طی ۵ ماه

بانک پارسیان که در اخرین صورتهای مالی خود زیان انباشته 53 هزار میلیارد ریالی روبرو بود به روند زیان آفرینی خود ادامه داد. بررسی عملکرد ماهیانه بانک پارسیان از دی ماه تا اردیبهشت سال جاری حکایت از تراز منفی 14 هزار میلیارد ریالی بانک می ده...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک پارسیان که در اخرین صورتهای مالی خود زیان انباشته ۵۳ هزار میلیارد ریالی روبرو بود به روند زیان آفرینی خود ادامه داد. بررسی عملکرد ماهیانه بانک پارسیان از دی ماه تا اردیبهشت سال جاری حکایت از تراز منفی ۱۴ هزار میلیارد ریالی بانک می دهد. درآمد تسهیلات اعطایی بانک طی این مدت ۵۹ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال بوده در حالیکه سود سپرده های سرمایه گذاری بانک ۷۴ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال است این مسئله نشان می دهد که تراز مالی بانک پارسیان طی ۵ ماه گذشته منفی بوده و باید در صورتهای مالی جدید نیز این مسئله را شاهد باشیم.

 

بیشترین تراز منفی این بانک طی ۵ ماه گذشته مربوط به دی ماه با ۵ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال بود و کمترین میزان آن نیز در اسفند ماه با هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال رقم خورد.

 

میانگین تراز منفی بانک نیز طی ۵ ماه گذشته ۲ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال بود. بانک پارسیان که به سبب عدم انتشار فهرست مربوط به  تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط مرود انتقاد جدی رسانه هاو دنبال کنندگان اخبار نظام بانکی کشور قرار دارد موضوعی که در تباین آشکار با ماده ۲۰ آئین‌ نامه تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط است.

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار