بانک گردشگری ابهام پرداخت در ۵ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال تسهیلات به ۵ شرکت را شفاف کند

طبق آنچه در صورتهای مالی بانک گردشگری در 66 ماهه 99 مشاهده می کنیم این بانک به چند شرکت تسهیلات قابل توجه پرداخت کرده اما در این باره ابهاماتی مطرح است که باید به آن پرداخت. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، هرچند که متأسفانه با گذشت روزهای زیادی از پایان نه ماهه سال جاری هنوز صورتهای مالی سازمانها و شرکتهای مختلف در سامانه کدال بارگذاری نشده اما مطالعه دوباره برخی از اطلاعات روایت های تازه ای دارد. بدون شک برای پرداخت تسهیلات کلان به افراد و سازمانهای مختلف تاریخ تصویب و شماره نامه مربوط به مصوبه هیئت مدیره لازم خواهد بود. این موضوع جزو بدیهی ترین موارد اعطای تسهیلات است بگذریم از اینکه برخی از بانکها به بهانه پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی مبلغ قابل توجهی از تسهیلات خود را به شرکتهای زیر مجموعه پرداخت می کنند. بانک گردشگری جزو آن دسته از سازمانهائیست که هنوز صورتهای مالی کامل خود را بارگذاری نکرده است.

 

طبق آنچه در صورتهای مالی بانک گردشگری در ۶۶ ماهه ۹۹ مشاهده می کنیم این بانک به چند شرکت تسهیلات قابل توجه پرداخت کرده اما در این باره ابهاماتی مطرح است که باید به آن پرداخت.

 

شرکت پرستیژلند ایرانیان ، صبا سامان تجارت بامداد ، طلایه داران تجارت کاسپین ، شرکت نماد افزون پاسارگاد و افرا مولا سرزمین ایرانیان پنج شرکتی هستند که طبق مستندات موجود در صورتهای مالی شش ماهه بانک بیش از ۵.۴۰۶ میلیارد ریال از بانک گردشکری تسهیلات دریافت کرده اند که نه تاریخ دریافت تسهیلات کلان این شرکتها در صورتهای مالی مشاهده می شود نه شماره نامه تصویب هیئت مدیره و نه تاریخ تصویب هیئت مدیره با این حساب با مدیران بانک گردشگری پرسید که آیا این موضوع ارتباطی به مسئله شفافیت و اتاق شیشه ای اقتصاد دارد؟

 

 

منتظریم ببینیم که بانک گردشگری در این خصوص چه پاسخی خواهد داشت و آیا قائل به پاسخگویی خواهند بود یا خیر؟

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

بانک گردشگری و چالشهای پیش رو 

مدیرعامل بانک گردشگری به ابهامات پرداخت تسهیلات به اشخاص مرتبط پاسخ دهد

گردشگری در جهت خلاف قانون + اسناد 

 

 

 

 

مطالب مرتبط