باگ بزرگ سرپرست جدید بانک مسکن / علی عسگری صلاحیت می گیرد؟

سوابق علی عسگری سرپرست جدید بانک مسکن حکایت از خلأ بزرگی دارد که پس از حاشیه های به وجود آمده در خصوص محمود شایان، نگرانی ها در خصوص وضعیت مدیریتی بانک مسکن را ادامه دار می نماید به گزارش اختصاصی رصد روز، سرانجام اعتراضات نسبت به ادامه فع...

سوابق علی عسگری سرپرست جدید بانک مسکن حکایت از خلأ بزرگی دارد که پس از حاشیه های به وجود آمده در خصوص محمود شایان، نگرانی ها در خصوص وضعیت مدیریتی بانک مسکن را ادامه دار می نماید

به گزارش اختصاصی رصد روز، سرانجام اعتراضات نسبت به ادامه فعالیت محمود شایان در بانک مسکن جواب داد و او پس از ۳۵ سال خدمت مجبور به کناره گیری شد. این اتفاق در شرایطی افتاد که انتظار می رفت با توجه به فضای به وجود آمده در خصوص مدیریت بانک مسکن سرپرست معرفی شده با کمترین چالش ها در مسیر اخذ صلاحیت روبرو باشد.

علی عسگری سرپرست جدید بانک مسکن که در سوابقش هیچ نشانی از مدیریت حتی در سطح مدیران میانی در شبکه بانکی نیست و این مسئله می تواند عیار سنجش او را خاکستری کند روزهای سرنوشت سازی را انتظار می کشد که می تواند از او یک برنده خوش شانس بسازد یا اینکه او را برای همیشه از مدیریت در شبکه بانکی دور کند.

علی عسگری که دوسال در دولت حسن روحانی به عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی فعالیت می کرد در ۱۶ آذرماه ۹۴ از سمت خود استعفاء داد. استعفایی که گفته می شد خیلی زود مورد موافقت قرار گرفت هرچند که ابتدا تأئید و تکذیب های زیادی را به خود دید اما عمر این شایعات بیشتر از ۶ روز نبود و در نهایت در ۲۲ آذر همان سال مدیرعامل وقت بانک سپه یعنی سید کامل تقوی نژاد به جای علی عسگری بر صندلی سازمان امور مالیاتی کشور تکیه زد.

بررسی ها نشان میدهد که که اگرچه مدت زمان کوتاهی شاهد حضور علی عسگری در هیئت مدیره بانک مسکن بودیم اما بررسی اجمالی سرپرست ۵۶ ساله بانک مسکن کمترین نشانی از فعالیت او در سطح مدیران بانکی دارد که این موضوع در مسیر اخذ صلاحیت چالش هایی را ایجاد می کند.

سوابق علی عسگری

  1. معاون وزیر امور اقتصادی و داراییو رئیس کل سازمان امور مالیاتی ایران
  2. معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادیوزارت نیرو
  3. ریاست هیئت مدیره شرکت‌های ساتکاب و مهاب قدس دروزارت نیرو
  4. تصدی پست‌های معاونت اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران طی سال‌های (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷(
  5. مدیریت کل دفتر امورآب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران (۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵)
  6. مدیریت کل دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت نیرو سال (۱۳۷۷ تا ۱۳۸۳)
  7. عضویت شورای مشورتی در کمیسیون اقتصادی دولت
  8. هیئت راهبردی تأمین مالی منابع مالی خارجی
  9. دبیر هیئت امنایحساب ذخیره ارزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران
  10. عضو هیئتسرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران سال (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷(
  11. نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی
  12. رئیس و دبیر کمیسیون شورای اقتصاد
  13. عضو کمیسیون اجرایی قانون تشویق سرمایه‌گذاری در طرح‌های آب ایران
  14. نماینده وزیر نیرو در کمیسیون تسویه تعهدات ارزی دربانک مرکزی
  15. مسئول کمیته تخصصی انرژی (برق، نفت وگاز) و مسئول کمیته تخصصی آب در تدوینبرنامه پنجم توسعه

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

2 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

یوسف نواصر

پاسخ دادن

۱۳ دی ۱۴۰۱


متاسفانه بازهم کاربه نااهلان دادند.عاقیگبتش بله قربان گوییوخیانت درامانت هاست ا.بهنرین مدیرعاملان بانک مسکن دکترفرشچیان ومرحوم رحیمی انارکی است بقیه شان سیاسی بودندواهداف وماموریت های بانک رادچارچالش وفدای دولتهاکردند.

کارمند بانک مسکن

پاسخ دادن

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲


والا هر کس که پیشینه بانکی داشت اومد به بانک مسکن گند زد مثل شریفی و شایان اما ما از دکتر عسکری بدی ندیدیم در این یکسال هیچ حداقلش اینه که بلده حرف بزنه و تپق نمیزنه سریع هم می گیره هر چی و توضیح میدیم ، دمش گرم ، آقایون قبلی تا مصاحبه یا تریبون داشتن باید براشون متن سخنرانی ترتیب می دادیم