با افزایش تقاضای سوخت و کاهش عرضه قیمت نفت افزایشی شد

از آنجا که بازار همچنان با محدودیت عرضه مواجه است و همچنین موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافته، قیمت نفت امروز به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش رصد روز،  به دنبال افزایش تقاضای سوخت و همچنین کاهش بیش از حد انتظار موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده در پی اختلال تولید در خلیج مکزیک پس از وقوع دو طوفان، قیمت نفت روز پنجشنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت ۹سنت معادل ۰.۱درصد افزایش یافت و به ۷۶دلار و ۲۸سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۴سنت معادل ۰.۱درصد رشد، به قیمت ۷۲دلار و ۲۷سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

پس از آنکه داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که موجودی ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۷سپتامبر، ۳.۵میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۱۴میلیون بشکه رسیده (پایین‌ترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸)، هر دو قرارداد روز چهارشنبه، جهش ۲.۵درصدی را تجربه کرد.

جفری هالی، تحلیلگر کارگزاری OANDA اذعان داشت: “با بازگشت آهسته تولید در خلیج مکزیک و افزایش چشمگیر گاز طبیعی، چشم‌انداز ساختاری نفت همچنان امیدوارکننده است، زیرا اوپک پلاس حتی برای تامین سهمیه فعلی تولید خود دچار چالش شده است.”

چندین کشور عضو اوپک پلاس، از جمله نیجریه، آنگولا و قزاقستان، در ماه‌های اخیر به دلیل سال‌ها سرمایه‌گذاری کمتر از حد و کارهای به تعویق افتاده ناشی از ویروس کرونا، برای افزایش تولید دچار چالش بوده‌اند.

پس از آنکه فدرال رزرو زمینه را برای افزایش نرخ بهره در سال آینده فراهم کرد، دلار، که معمولا با قیمت کالاها رابطه معکوس دارد، از بالاترین سطح یک ماهه خود اندکی کاهش یافت.

همچنین از آنجا که نگرانی‌ها از پرداخت سود اوراق قرضه دلاری توسط شرکت املاک و مستغلات اوگراند در چین روز پنجشنبه برطرف شد، بازار نفت با افزایش تمایل به دارایی‌های پرریسک مورد حمایت قرار گرفت.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، در نشانه‌ای از تقاضای قوی برای انرژی با تسهیل محدودیت‌های سفر، نرخ بهره‌برداری از ساحل شرقی ایالات متحده به ۹۳درصد افزایش یافت که بالاترین میزان آن از ماه می ۲۰۱۹ بود.

تحلیلگران ANZ اظهار کردند که با افزایش قیمت گاز طبیعی، روند بازار نیز حمایت می‌شود.

قیمت گاز در ماه‌های اخیر به دلیل مجموعه‌ای از عوامل، از جمله افزایش تقاضا به ویژه در آسیا، ذخایر گاز کم و محدودیت بیش از حد معمول عرضه گاز از سوی روسیه، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار