با قیمت گذاری دستوری امکان رقابت وجود ندارد

استفاده از شركت‌های دانش بنیان برای تولید و ارتقای كیفیت محصولات مبنا قرار گیرد و حضور محصولات خودروسازان در بازارهای جهانی از اهداف بلند مدت باشد.

به گزارش رصد روز، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید و ارتقای کیفیت محصولات مبنا قرار گیرد و حضور محصولات خودروسازان در بازارهای جهانی از اهداف بلند مدت باشد.

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، گفت: شاهد اقدامات خوبی در شرایط تحریم و کرونا در حوزه صنعت خودرو بوده ایم؛ تولید خودروهای جدیدی مانند تارا و افزایش تولید از نتایج مناسب خودروسازی بوده است.

وی با انتقاد از روند قیمت گذاری خودرو گفت: ضرر و زیان های شرکت های خودروساز و عدم خرید خودرو توسط مشتریان واقعی نتیجه قیمت گذرای دستوری توسط شورای رقابت است با این قیمت گذاری دستوری امکان رقابت وجود ندارد.

نماینده شهریار، قدس و ملارد، افزود: دولت از قیمت گذاری دستوری دست بردارد، اگر این روند ادامه دار باشد نباید توقع خدمات مطلوب داشته باشیم در حالی که خودروساز محصول خود را با زیان عرضه و دلال سود کسب کند، تاثیر منفی بر تولید و نوآوری خودروساز خواهد داشت؛ اجازه قیمت گذاری ابتدایی ترین حق یک بنگاه تولیدی است.

حق وردی تصریح کرد: مجلس و دولت باید گام های اساسی برای حل مشکلات تولید بردارند.

وی در عین حال به ضرورت حمایت از قطعه سازان اشاره کرد و گفت: مطالبات شرکت‌های قطعه‌ساز از سوی خودروسازان باید به موقع پرداخت شود تا تولید در این شرکت‌ها آسیب نبیند. ‌

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار