بیت‌کوین طولانی‌ترین روند نزولی در ۵ سال اخیر را ثبت کرد

بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین، روز یکشنبه برای هفتمین روز متوالی سقوط کرد و طولانی‌ترین روند نزولی خود را از سال ۲۰۱۸ رقم زد.

به گزارش رصد روز، بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین، روز یکشنبه برای هفتمین روز متوالی سقوط کرد و طولانی‌ترین روند نزولی خود را از سال ۲۰۱۸ رقم زد.

 بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین، روز یکشنبه برای هفتمین روز متوالی سقوط کرد و طولانی‌ترین روند نزولی خود را از سال ۲۰۱۸ رقم زد.

این در حالی بود که بازار ارزهای دیجیتال با سویه‌های جدید کرونا، تورم و احتمال افزایش سود بانکی توسط فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) دست و پنجه نرم می‌کند.

فروش شدید و گسترده ارزهای دیجیتال که به این عوامل نسبت داده می‌شود، بیت کوین را در یک نقطه به ۴۰۸۰۰ دلار کاهش داد که سقوط روزانه ۲.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

این ارز دیجیتال البته تا حدودی افزایش یافت و به ۴۱۶۶۴ دلار به ازای هر توکن رسید، که همچنان در ساعت ۰۹:۲۰ به وقت گرینویچ تقریباً ۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

میزان زیان بیت کوین طولانی ترین رکورد ثبت شده از زمان رکود ۳۰ ژوئیه تا ۴ اوت ۲۰۱۸ بود. در آن زمان، این ارز دیجیتال ۱۷ درصد کاهش یافت و با زیان های بیشتر در نهایت شاهد کاهش قیمت توکن های بیت کوین و رسیدن آن به ۳۲۰۰ دلار بود.

آخرین روند نزولی این رمزارز در حالی اتفاق ‌افتاد که اشتهای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک‌تر کاهش یافته است چرا که سیگنال‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه فدرال رزرو در حال شروع بحث درباره اقدامات تهاجمی‌تر برای مقابله با نرخ تورم است، تورمی که در طول ۴ دهه اخیر بی سابقه بوده است.

براساس گزارش‌ها، بیت کوین در سال‌های اخیر از سیاست‌های پولی فوق‌العاده و اضطراری فدرال رزرو از زمانی که ویروس کرونا به اقتصاد ضربه زد، سود برده است، که معکوس شدن این روند یک مشکل جدید برای بیت کوین تلقی می‌شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار