بیت کوین قیمت نجومی گرفت / عقب افتادگی تجاری در بازار بین الملل با عدم ارائه مجوز

بیت کوین قیمت 576 میلیون تومانی گرفت اما هنوز بانک مرکزی هیچ مجوزی برای تأسیس صرافی یا سایت خرید و فروش آن ارائه نمی کند که این مسئله موجب می شود تا بسیاری از کاربرانی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند با چالش روبرو شوند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه در کشورمان هنوز با روشهای اشتباه و بدون تأئید برخی به دنبال بیت کوین رایگان هستند بیت کوین قیمت ۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریالی را در داخل کشور برای خود می بیند. بیت کوین به دلار امروز بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ بود که با نوسانات ارزی داخل کشور به رقمی نجومی رسید.

 

پیشتر در مورد استخراج بیت کوین توسط ماینرها مسائل زیادی مطرح بود و این موضوع منجر به دستگیری برخی شد. اما هنوز مشخص نیست که استخراج بیت کوین در کشور منع قانونی دارد یا خیر؟

 

در واقع برای پاسخ به ابهام مطرح شده باید گفت که که اگر فردی قصد نگهداری و استخراج بیت کوین را داشته باشد اینکار بلامانع است اما اگر هدف از جمع آوری این ارز معتبر دیجیتالی راه اندازی تجارتی با تکیه بر آن است جرم محسوب می شود که این مسئله یک تناقض آشکار را رقم می زند. یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه این ارز در کشور وجود دارد مصرف بالای برق است که البته می شود برای فعالان این حوزه شرایطی را فراهم کرد تا بدون آسیب رساندن به منابع انرژی به فعالیت بپردازند.

 

ایجاد چنین محدودیت هایی باعث می شود تا روشهای دستیابی به بیت کوین رایگان مورد بررسی قرار گیرد که تبعات مهمی مانند در اختیار قرار دادن CPU  کامپیوتر ممکن است منجر به انتشار اطلاعات شخصی گردد که اصلا پیشنهاد نمی شود.

 

بیت کوین قیمت ۵۷۶ میلیون تومانی گرفت اما هنوز بانک مرکزی هیچ مجوزی برای تأسیس صرافی یا سایت خرید و فروش آن ارائه نمی کند که این مسئله موجب می شود تا بسیاری از کاربرانی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند با چالش روبرو شوند.

 

بیت کوین قیمت بیت کوین به دلار

 

بیت کوین به دلار در شرایط به رقم نجومی رسیده که تا ۴ ماه پیش در محدوده ۸ هزار دلار خرید و فروش می شد و این رقم قابل توجه می تواند برای بسیاری جذاب باشد اما امنیت و اطمینان معاملات در این بستر موضوعی است که در حال حاضر در داحل کشور با چالش مواجه است و راه حلی نیز برای آن در نظر گرفته نمی شود. تجارت با ارز دیجیتال که در دهه آینده غالب فعالیتهای تجاری را در دنیا تشکیل می دهد از همین امروز دانش لازم را می طلبد در غیر اینصورت از کاروان تجاری دنیا چند قدم عقب تر خواهیم بود.

 

بدون شک ارز دیجیتال تا پیدا کردن جایگاه واقعی خود در کشور جای کار بسیار دارد و مطالعه تجربه بورس نشان می دهد که باید ار رفتار هیجانی در مقابل رشدهای شارپی پرهیز کرد نکته جالبی که درباره این ارز باید به آن اشاره کرد اینجاست که روند که اصلاحی آن برای بسیاری از کارشناسان داخلی قابل حدس نبود به عنوان مثال در ۱۳ آذر ۹۹ که رقم این ارز در حدود ۱۹ هزار دلار همه از روند اصلاحی آن می گفتند در حالیکه پیشروی آن تا ۲۲ هزار و ۶۰۰ دلار همه را غافلگیر کرد.

 

هرچند که با بررسی الگوهای این ارز می توان به این نتیجه رسید که احتمال اصلاح قیمت آن تا ۱۸ هزار دلار وجود دارد اما موضوع بررسی روند حرکتی این ارز نیست بلکه هدف ایجاد زیرساخت لازم برای بهره مندی از این ارز در معاملات بین المللی و سرمایه گذاری است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار