بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس امروز ۳ آبان ۱۴۰۰

افراد حقیقی امروز ۶۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام پالایش نفت اصفهان بود

به گزارش رصد روز، افراد حقیقی امروز ۶۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام پالایش نفت اصفهان بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۶۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۷۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی هزار و ۱۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ماشین‌آلات و تجهیزات» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شپنا»، «آریان» و «فجهان» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تپکو»، «سامان» و «وسین» معطوف بود.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۲نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

مطالب مرتبط