بیمه ایران درخصوص دریافت ۱ میلیون و ۲۳۶ هزار یورو ارز دولتی شفاف سازی کند

در کنار ارز صادراتی باید به برخی از سازمانها اشاره کرد که طبق فهرست جدید بانک مرکزی به منظور واردات کالا و خدمات ارز 4200 تومانی دریافت کرده اند. 

به گزارش رصد روز ، این روزها موضوع بازگرداندن ارز ۴۲۰۰ تومانی که به منظور صادرات به برخی از افراد و سازمانها تعلق گرفته بود موضوع مهمی را در بدنه اقتصادی کشور به وجود آورده. لزوم شفافیت در مورد دادن ارز دولتی به بخشهای مختلف سبب می شود تا اولا در مورد ضرورت آن و دوما در مورد کیفیت خدمات آنها نظرات کارشناسی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

بررسی ها نشان می دهد که ۲۷.۵ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازنگشته که این موضوع می تواند برای اقتصاد این روزهای کشور تبعات سنگین به همراه داشته باشد. به گفته کریمی مدیرکل اداره صادرات بانک مرکزی روزانه حدود ۱۲۰ میلیون دلار حواله در بازار دوم عرضه می شود که رقم بسیار قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید…

افت تولید در ایران خودرو

ابهام در پتروشیمی امیرکبیر

دولت حسن روحانی در اقتصاد چه کارنامه ای داشت؟

اما در کنار ارز صادراتی باید به برخی از سازمانها اشاره کرد که طبق فهرست جدید بانک مرکزی به منظور واردات کالا و خدمات ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند.

در بین شرکتها و سازمانهای دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی به بیمه ایران که تنها بیمه دولتی کشور است برخورد می کنیم. بررسیها نشان می دهد که بیمه ایران طبق فهرستی که مربوط به ۲۵ خرداد ۹۹ است ۱ میلیون و ۲۳۶ هزار یورو ارز دولتی به منظور واردات کالا و خدمات دریافت کرده است.

بیمه ایران در کلیه رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی فعالیت می‌کند و با عرضه بیمه‌های تجاری و خانواده شامل بیمه‌های اتومبیل‌، اشخاص (عمر – حادثه – درمان )، آتش‌سوزی، باربری، مهندسی و مسئولیت بیش از ۵۰% سهم بیمه‌های بازرگانی کشور را دراختیاردارد.

اما سؤالی که مطرح می شود این است که این مقدار ارز که به منظور واردات کالا و خدمات توسط بیمه ایران دریافت شده در چه زمینه هایی مورد استفاده قرار گرفته است؟

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

آخرین اخبار