بیوگرافی داوود امیری فیلمبردار + علت مرگ

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی داوود امیری فیلمبردار ، متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران.  او مدیر فیلم برداری سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار داوود امیری می‌توان به فعالیت در فیلم ورود آقایان ممنوع، سریال مهرآباد و فیلم گناهکاران اشا...

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی داوود امیری فیلمبردار ، متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران.  او مدیر فیلم برداری سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار داوود امیری می‌توان به فعالیت در فیلم ورود آقایان ممنوع، سریال مهرآباد و فیلم گناهکاران اشاره کرد.

بیوگرافی داوود امیری فیلمبردار

 

وی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۸۸ در فیلم پوپک و مش ماشاالله به کارگردانی فرزاد مؤتمن به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم ورود آقایان ممنوع، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای داوود امیری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون امین حیایی، بهاره رهنما، فرهاد آئیش و مهناز افشار را تجربه کرد.

بیوگرافی داوود امیری فیلمبردار 2

او در سال ۱۳۸۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم داوود امیری در این سال، فعالیت در فیلم ورود آقایان ممنوع به کارگردانی رامبد جوان محسوب می‌شود.

بیوگرافی داوود امیری فیلمبردار

 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی داوود امیری فعالیت در فیلم ورود آقایان ممنوع بوده است. امیری سال ۱۳۸۹ فیلم ورود آقایان ممنوع به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. داوود امیری توانست با فعالیت در فیلم ورود آقایان ممنوع تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی و مانی حقیقی توانست سطح کاری او را متحول کند.

این چهره علاوه‌بر فیلم ورود آقایان ممنوع، سال ۱۳۹۲ در سریال مهرآباد نیز فعالیت داشته است. داوود امیری این‌بار با سید فرید سجادی‌ حسینی یعنی کارگردان سریال مهرآباد و هنرمندانی چون مهران احمدی، هومن سیدی، علی سرابی و بهروز شعیبی همکاری داشت.

با اینکه او را بیشتر بعنوان مدیر فیلم برداری می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. داوود امیری علاوه‌بر مدیر فیلم برداری به‌عنوان دستیار صحنه و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر داوود امیری در حرفه‌ی دستیار صحنه، سریال در پناه تو است. مهم‌ترین اثر داوود امیری در حرفه‌ی بازیگر، سریال ستاره قطبی است.

بیوگرافی داوود امیری فیلمبردار 1

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی داوود امیری آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. داوود امیری را باید بیشتر مدیر فیلم برداری سینما بدانیم چرا که ۷۱% آثار وی سینمایی و ۲۹% آثارش تلویزیونی است. در واقع داوود امیری از مجموع ۷ اثری که در کارنامه دارد، در ۵ اثر در سینما با نام‌های فیلم تنها در چند دقیقه سکوت، فیلم دلم می‌خواد، فیلم گناهکاران، فیلم ورود آقایان ممنوع و فیلم پوپک و مش ماشاالله فعالیت داشته و در ۲ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال مهرآباد و سریال آخرین اخطار فعالیت داشته است.

داوود امیری، فیلمبردار برجسته سینمای ایران ساعاتی قبل در سن ۴٩ سالگی درگذشت. علت درگذشت وی هنوز مشخص نشده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار