بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی / جزئیات زندگی خصوصی برنده جایزه کن

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی برنده نخل طلای بهترین بازیگر زن از جشنواره کن ، متولد ۱۳۶۰ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی تئاتر که خیلی زود مجبور به خداحافظی از دنیای حرفه‌ای و قاب جادویی شد. اولین فعالیت رو با ساخت فیلم کوتاه ...

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی برنده نخل طلای بهترین بازیگر زن از جشنواره کن ، متولد ۱۳۶۰ فارغ التحصیل مقطع کارشناسی تئاتر که خیلی زود مجبور به خداحافظی از دنیای حرفه‌ای و قاب جادویی شد. اولین فعالیت رو با ساخت فیلم کوتاه شروع شد او فیلم کوتاه خت را ساخت و پس از آن به صورت جدی در فضای هنری کشور شروع به گذراندن دوره های حرفه ای کرد.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی / اوج شهرت

سال ۷۹ پس از سالها تجربه اندوزی با فیلم انتظار به سینمای کشور معرفی شد در فاصله سال‌های ۷۹ تا ۸۳ فعالیت خاصی از او ثبت نشد تا اینکه در سال ۸۳ با فیلم کمکم کن پا به قاب تلویزیون گذاشت.
اوج شهرت او با بازی در فیلم نرگس در سال ۸۵ رقم خورد سریال پر بیننده ای که بازیگر نقش اول آن یعنی پوپک گلدره به علت تصادف جان خود را از دست داد و از ادامه سریال شاهد حضور ستاره اسکندری بود هنوز تب و تاب درخشش او در این سریال فروکش نکرده بود که انتشار یک فیلم خصوصی مسیر زندگی او را تغییر داد و چهره محبوب آن روزها روبروی یک اتهام بزرگ قرار گرفت.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی 3

رابطه با شهریار شهامت و تحمل ۱۰ سال ممنوعیت از کار

زهرا امیر ابراهیمی با کسی به نام شهریار شهامت در سال ۸۵ انعکاس زیادی در فضای کشور داشت و سیدی این رابطه خصوصی در سطح گسترده ای در کشور پخش شد در ابتدا زهرا امیر ابراهیمی منکر حضور در این فیلم شد و شیوه های مونتاژی را علت نمایش خود در این فیلم دانست اما بعد از مدت زمان کوتاهی او به همراه شهریار شهامت به عنوان متهمین ردیف دوم و اول احضار شدند در بازجویی‌های به عمل آمده حضور هر دو در فیلم ثابت شد البته این موضوع نیز به اثبات رسید که این دو تحصیلی در پخش این فیلم نداشتند.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی

دادگاه هر دو نفر را به اتهام روابط نامشروع به ده سال ممنوعیت از فعالیت هنری محکوم کرد و تحمل ۹۰ ضربه شلاق دیگر کیفری بود که برای آن‌ها در این پرونده در نظر گرفته شد.

بازی در فیلم عباس کیارستمی

 

زهرا امیر ابراهیمی در سال ۹۶ در کشور فرانسه با تئاتر رویای ظاهرگان خاموش روی صحنه رفت و با عباس کیارستمی در فیلم شیرین همکاری کرد. این چهره بعد از همکاری اول با کیارستمی در فیلم مهریه و دموکراسی در سال ۹۵ در کشور فرانسه نقش آفرینی کرد

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی
امیر ابراهیمی به عکاسی علاقه خاص داشت و حتی در تهران دو نمایشگاه را دایر کرد عناوین این نمایشگاه ها دید اول و دوم بود.

سال افشاگری و نام بردن از مجید بهرامی

پاییز ۹۸ سال افشاگری و بود امیر ابراهیمی با حضور در یک شبکه ماهواره‌ای عامل انتشار فیلم رابطه خصوصی خود را مجید بهرامی معرفی کرد او در این مصاحبه ضمن تایید اصالت خود و اصل فیلم عنوان کرد بهرامی این فیلم را از کامپیوتر شخصی او در یک مهمانی خصوصی در خانه شهریار شهامت کپی و منتشر کرده است.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی
بهرامی با اتهام افشای فیلم خصوصی در این مورد به ۶ ماه و به دلیل تهران جرم در مواردی را به هفتاد و دو ماه حبس محکوم شد و پس از گذراندن چند ماه از زندان آزاد و در سال ۹۳ و در حالی که تنها ۳۷ سال داشت به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

همدردی یاس با زهرا امیر ابراهیمی

یاس خواننده زیرزمینی کشور همزمان با پخش گسترده آن سی دی معروف آهنگی را به عنوان سی دی رو بشکن با همکاری آمین منتشر نمود.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی

برنده جایزه نخل طلا / دل من با آبادانه

زهرا امیر ابراهیمی در سال ۱۴۰۱ در فیلم عنکبوت مقدس به کارگردانی علی عباسی بازی کرد و به جشنواره کن رفت
در این دوره به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره کن را از آن خود کرد جملات احساسی او هنگام دریافت جایزه خصوصاً گفتن این جمله که دل من با آبادانه با مردم حادثه دیده ساختمان متروپل همدردی کرد و اشک ریخت.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی 2

مصاحبه های او پس از دریافت جایزه

پولاد کیمیایی با انتشار فیلمی از زهرا امیر ابراهیمی که بدون هیچ رابطه ای توانست افتخار بزرگی را برای خود رقم بزند تقدیر و تشکر کرد ابراهیم پس از دریافت جایزه کن گفت منتظر عذرخواهی کسی نیستم او در مصاحبه دیگر اعلام کرد خواستند از همه جا پاکم کنند اما من اینجا هستم

برخی مردم در کشور با امضای طوماری خواستار برخورد جدی با عوامل سازنده فیلم عنکبوت مقدس به دلیل هتاکی به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان از شدند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

6 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ناشناس

پاسخ دادن

۱۰ خرداد ۱۴۰۱


خانم امیر ابراهیمی الان هم که مدتی است از ایران رفتید برای مردم ایران فراموش شده بودید،اما امروز که با ساختن و بازیگری در فیلم عنکبوت ،با توهین به مقدسات اسلامی و مخصوصاً امام رضا علیه السلام،شما برای مردم ایران انگل هستید،شما بیشعور ترین و کثیف ترین زن روی زمین هستید که حتی به امام رئوف هم توهین کردید،انسان کثیف و انگل

    نرگس

    پاسخ دادن

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱


    احسنت

فقط خدا

پاسخ دادن

۱۱ خرداد ۱۴۰۱


خانم ابراهیمی متاسفم برای شما نه بخاطر فیلم رابطه نامشروعتون که باعث شد از ایران مهاجرت کنین اون اتفاق برای هر ادمی با هر اعتقاداتی ممکنه بیفته حتی براتون ناراحت هم هستم براتون بخاطر فیلم تار عنکبوت متاسفم که به امام رضا که تاج سر ما ایرانیاست منشا پاکی و حرمش جای هر نا امیدیه که از هرجایی قطع امید کرده توهین کردی تو بخاطر این فیلم دوم خودتو نابود کردی لعنت به کسی که بخواد به خدا ائمه توهین کنه جان خودم و فرزندانم به فداشون

جهانگیر مومن

پاسخ دادن

۱۲ خرداد ۱۴۰۱


فقط یاد گرفتیم سریع جبهه گیری کرده مزخرف سرهم کرده دیگران را متهم کنیم! اولا در فیلم عنکبوت مقدس هیچگونه بی احترامی به امام رضا و شیعیان نشده و اینها توهم است زندگی خصوصی هر کسی به خودش مربوطه بقول معروف گناه هر کسی گردن خودشه.

محمد

پاسخ دادن

۱۲ خرداد ۱۴۰۱


واقعا عجب صبری خدا داره..وعجب صبرو بخششو محبتی درقلب پیامبرانش الخصوص حضرت محمد(ص)قراردادتا زمانی که دراوج قدرت بودن به کسانی امان دادن که برای آزارواذیت رساندن به ایشان هراقدامی انجام دادندحتی قصدکشتن وازطرفی میدانستن که مسلمان شدنشان هم دروغ است اما قضاوتش باخداونداست واوماموربه پذیرفتنه نه رسیدگی به گذشته ماموربه دعوته نه راندن و...چقدرسرمشق خوبی برای الگو برداریه اما متاسفانه!؟

سعید

پاسخ دادن

۱۳ خرداد ۱۴۰۱


از قضاوت های کوچک بترسیم تا در قضاوت های بزرگ گرفتار نشویم چناکه در شاهنامه خواندیم شیطان که خود را برای گول زدن ضحاک به شکل آشپز درآورده بود ابتدا با تخم مرغ برای ضحاک غذای ساده ولی لذیذ درست کرد تا سرانجام او را مجبور به خوردن مغز سر جوانان کرد

آخرین اخبار