بیوگرافی علی صالح آبادی رئیس جدید بانک مرکزی

به گزارش رصد روز ، امروز طی حکمی علی صالح آبادی به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی انتخاب شد. تا پیش از این کیمجانی سرپرست بانک مرکزی بود. اما با هم نگاهی به بیوگرافی علی صالح آبادی رئیس جدید بانک مرکزی خواهیم انداخت. بیوگرافی علی صالح آبادی ر...

به گزارش رصد روز ، امروز طی حکمی علی صالح آبادی به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی انتخاب شد. تا پیش از این کیمجانی سرپرست بانک مرکزی بود. اما با هم نگاهی به بیوگرافی علی صالح آبادی رئیس جدید بانک مرکزی خواهیم انداخت.

بیوگرافی علی صالح آبادی رئیس جدید بانک مرکزی

 

صالح‌آبادی مدیرعامل سابق بانک توسعه صادرات ایران و نخستین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است.

علی صالح آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در سبزوار است و با داشتن ۴۳ سال سن، او هم جزو چهره‌های جوان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. او دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است.

در خرداد ۸۵ و پس از تأسیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از سوی شورای عالی بورس به عنوان رئیس سازمان انتخاب شد و در مدت حدود یک دهه، هدایت بازار سرمایه کشور را برعهده داشت و آذر ماه ۱۳۹۳ از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا کرد.

علی صالح‌آبادی در اول آذر سال ۱۳۸۴، همزمان با تصویب قانون بازار اوراق بهادار به سمت دبیرکل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران منصوب شد.

در سوابق اجرایی صالح‌آبادی مسئولیت‌هایی چون مدیر تالار منطقه‌ای بورس کرج و مسئول بررسی‌های سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام به چشم می‌خورد.

وی عضویت در کمیته فنی هیئت خدمات مالی اسلامیIFSB  مالزی را نیز در کارنامه دارد.

وقتی صحبت از نام صالح‌آبادی به عنوان رئیس بانک مرکزی به میان آمد، در فضای مجازی فعالان بازار بورس و سهام واکنش‌های مثبتی نسبت به این انتخاب او داشتند. حدس این افراد این است که انتخاب علی صالح آبادی به عنوان یک گزینه بورسی و کاربلد، می‌تواند منجر به رونق دوباره بازار بورس و سهام باشد. همچنین احتمالاً کاهش نرخ سود به عنوان یکی از مهمترین انتظارات فعالان بازار سهام از صالح‌آبادی باشد و او در صورت اتخاذ این تصمیم می‌تواند کمک بزرگی به بازگشت سرمایه به بازار سهام کند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در خصوص این انتخاب گفت: آقای صالح آبادی ۱۰ سال بورس را بدون هیچ تنشی مدیریت کرد و سپس ۷ سال مدیرعامل بانک توسعه صادرات شد و کاملا نسبت به مبادلات بین المللی و مسائل ارزی آشنایی پیدا کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار